2008/04/02

Zabpehelycsókot loptam:D

Jó-jó, csinálok olykor csokihabot, vagy kukoricaprószát (bepótoltam), de azért mégis hiányzott valami, amiből egy-két darabot el lehet rágcsálni egy tea (kávé!!!) mellé. Erre az alma nem megfelelő, a cukor nélküli, mézzel készülő linzerek nem hozzák vissza azt az ízt, amire vágynék, a boltban kaphatóak pedig vagy finomak, de tele vannak tartósítóval, vagy ha megtalálom azt, ami tartósítószer- és cukormentes, és még az íze is finom, az pedig baromi drága.

Böngészgettem tehát a magyar és egyéb nyelvű blogok százait, de valahogy mégsem. Az áttörést a Reformnasik oldalon talált Zabpehelycsók hozta meg. Az első adag még nagyon-nagyon morzsálódott, de talán megszántak valahol, és erőfeszítéseimet látva a második és harmadik adag már valóban tökéletesre sikeredett.

Az eredeti receptet itt lehet megtekinteni.

Én az alábbiakban változtattam:

  • mivel én margarint nem használok, ezért vajat tettem bele

  • mézet a felére csökkentettem, mert nekem az eredeti túl édes volt, gondolom emiatt is nem lapultak el a csókok, hanem aranyos kis bogyókák lesznek
  • nem 30, hanem 32 kis gombócot gyúrok (de ez már csak a praktikusság, ha mindig félbe osztom a tésztát ezt a számot egyszerűbb megvalósítanom:)
  • simán lefelejtettem a diót/mogyorót a tetejéről (az első adagon még ott volt), inkább tartogatom, hogy újabb adag csókokat tudjak sütni:)

No comments: