2012/05/20

Teljes kiőrlésű kakaós zabkeksz


Alapvető, hogy valamilyen édességnek mindig lenni kell itthon. Erre a legtökéletesebbek a különféle kekszek, amik pár hétig biztosan elállnak, ráadásul, ha nem olyan változatot sütök, amit 24-26 óráig pihentetni kell sütés előtt, akkor vasárnap este egy-másfél óra alatt elkészül az egész heti adag.

Ez a zabpelyhes, kakaós változat nagyon gyorsan megvan, és anélkül is zseniálisan finom, hogy csoki vagy diódarabokat pakolnánk bele, amit én a hasonló kekszeknél általában nem hagynék ki.

Teljes kiőrlésű kakaós zabkeksz
(20-26 darab)

27 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt

10 dkg apró szemű zabpehely
1 csapott teáskanál szódabikarbóna
1 csapott teáskanál só
6 dkg kakaópor
20 dkg vaj
10 dkg méz vagy 12 dkg melaszos nádcukor
2 közepes tojás
1 teáskanál vanília kivonat

A rozslisztet és a zabpelyhet összekevertem, majd a kockákra vágott vajjal összemorzsoltam. Beletettem a sót, a kakaót és a szódabikarbónát, majd a mézet, tojást és a vanília kivonatot is, amit már nem kézzel, hanem egy fakanállal kevertem össze, mivel elég ragacsos állagú lesz.

Nedves kézzel kb. diónyi gombócokat szaggattam belőle, amiket fél centi vastagra nyomkodtam. Sütőpapíros tepsiben, közepesen erős sütőben kb. 15 percig sütöttem. Figyelni kell rá, mert nagyon sütét a tészta, és nem látszik, ha megég.

Természetesen bármilyen más lisztből is lehet, de a kekszekhez nagyon jól megy a rozsliszt, érdemes használni.

Ha nincs otthon apró szemű zabpehely (illetve láttam már olyat, hogy az drágább volt, mint a nagyobb szemű), akkor kávédarálóban pár másodperc alatt elég apró lesz.

No comments: