2008/02/12

Csokit ide!

Akárhogyan is próbálkozunk (vagyis, inkább próbálkoztunk...:), egy valamiről sehogy nem sikerült lemondani. Ez pedig a jó minőségű keserűcsoki.

Kevéssel azután, hogy felhagytunk a cukorevéssel vettünk is belőle két táblával, amik egy ideig itthon is csak kuksoltak a polcon. Aztán kezdtek elpárologni.
Gondolom mindenki ismeri azt a természetes jelenséget, amikor egyes ételek, főleg a legfinomabbak, egyszer csak (sajnos még az okos angol tudósok sem ismerik milyen okból kifolyólag) elkezdik elveszíteni tömegük egy részét.
Az én csokimanómnak ezúton is üzenem, hogy :P


Rájöttünk, hogy a desszertek terén is meg kell találnunk a megfelelő megoldást. Valamit, amiben van csoki, nincs cukor, és könnyen, gyorsan megvan. Természetesen újabb internetes böngészések vezettek el manapság nagyon trendi elnevezésű Mousse au Chocolat-hoz, avagy szépen egyszerűen, a csokihabhoz.

Számtalan különféle nyelvű receptet találtam, olyan képekkel, hogy legszívesebben azonnal dupla vagy tripla adagot szerettem volna csinálni. Aztán bevonultam a konyhába, és a legszimpatikusabb receptből kiindulva megalkottam azt a desszertet, ami valószínűleg sokáig a menün marad nálunk.

Csokihab mandarinzselével
(Étvágytól függően 3-4 adag)

A mandarinzselé

1-2 mandarin (nagyságtól függően)

1 evőkanál méz (elhagyható)

1 csapott evőkanál zselatin

egy csipet fahéj

A mandarint alaposan megtisztítottam: nem csak a külső héjat, hanem az egyes gerezdek héját is leszedegettem. (Ezért jó a mandarin, mert a gerezdek könnyen kihúzhatóak a "bundájukból":)

Az egészet egy villával kicsit összetörtem, adtam hozzá egy evőkanálnyi mézet, egy csipet fahéjat, és néhány evőkanálnyi vízzel összefőzöm. (Legfeljebb 5 percig, csak, hogy éppen "összeérjen".) Adtam hozzá egy csapott evőkanálnyi zselatint, amivel még egyszer forrásig hevítettem, majd hagytam langyosra hűlni. egy-két kanálnyit tettem mindegyik pohár aljába.



A csokihab

- 10 dkg diabetikus keserűcsoki

- 3 tojás

- 4 tojás fehérje (de nekem már volt 5 is)

- kb. fél-egy dl tejszín

A csokit vízgőz felett megolvasztottam. (Óvatosan, nehogy túlmelegedjen és elkezdjen besűrűsödni.) Amikor kihűlt, hozzákevertem a 3 tojás sárgáját, amitől szép fényes lett az egész.

A tejszínt kemény habbá vertem, először egy-két kanálnyival gyorsan összekevertem a csokis masszát, majd óvatosan belekeverem a többit is. A tojás fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem, majd a csokis keverékkel szintén óvatosan összeforgatom, hogy ne törjön össze a hab.

Ráadagoltam a csokihabot az addigra teljesen kihűlt mandarinzselére. A mandarinos edényből a maradékot (némi mézes mandarinlét) óvatosan kikanalaztam, és az egész tetejére csöpögtettem. A poharakat érdemes hűtőben hagyni 2-3 órára (vagy többre, ha kibírjuk:). 

Hétközben is csináltam már, mert tényleg nagyon gyorsan készen van.

Hmmmm...:)


No comments: