2011/02/22

Lisztmentes mandulás csokoládétorta


Ezt a sütit még december elején sütöttem, amikor úgy volt, hogy egyik bartánőm látogatóba jön hozzánk. Végül a találka nem jött össze, ráadásul úgy tűnik, hogy az ötletet inspiráló gluténérzékenysége is megszűnt, ettől függetlenül megettük mi magunk - a már elkészült, kívánatos csokitorta hihetetlenül finom volt. Szerencsére emellett igen töményen csokis is, így nagyjából egy hétig eszegettük, mire az utolsó morzsa is elfogyott.

Mivel eltelt egy kevés idő azóta, keresgélni kezdtem, hogy pontosan merre van a recept. Sajnos rossz szokásom az első kezembe eső cetlire lefirkantani az ilyesmiket (persze van több, erre kinevezett füzetem is, de azok ilyenkor ki tudja merre vannak). Szerencsére végül pár percig kellett csak a százféle méretű és színű receptes papír között válogatnom, és már meg is találtam. Két fontos információ nem volt csak rajta, a sütemény neve (a hozzávalók segítettek csak a keresésben), és az, hogy kitől szereztem. Ha valakinek van ötlete, minden segítséget szívesen fogadok.

Lisztmentes mandulás csokoládétorta

6 dkg darált mandula
10 dkg vaj
10 dkg (gyümölcscukros) étcsoki
15 dkg sötét nádcukor
1 teáskanál ginstant gabonakávé
3 tojás szétválasztva
1 teáskanál rum

A csokit összedaraboljuk, majd a vajjal együtt, gőz felett megolvasztjuk. A tűzről levéve hozzákeverjük a nádcukrot, a gabonakávét, a rumot és a darált mandulát. Mivel ezalatt kellően kihűl, hozzákeverhetjük a tojássárgáját is. A tojásfehérjét kemény habbá verjük, és először egy kanálnyit alaposan belekeverünk a csokis masszába, majd a maradékot, több adagban kicsit óvatosabban, nagy mozdulatokkal belekeverjük, hogy a tojáshab ne törjön össze.

A keveréket sütőpapírral bélelt tortaformába (én egy 22 centis formát használtam) vagy bármilyen sütőedénybe öntjük. 170-180 fokon (illetve közepesen erős fokozaton) kb. 35 percig sütjük. Ha nagyon erős az illata, de még van idő akkor inkább vegyük lejjebb kicsit a lángot, mert a széle könnyen megéghet.

A sütit óvatosan kell kiborítani a formából, illetve lehántani a sütőpapírról, mivel főleg melegen, még könnyen szétmálik. Ugyanezen okból (is), érdemes megvárni míg kihűl, bármilyen isteni illat is lengi be a lakást. Másrészt természetesen nagyon meg tudja ülni az ember gyomrát, ha nem vigyáz vele.

Ahogy említettem, egy hétig biztosan eláll, mi másnaptól mindenesetre hűtőben tároltuk.

Hasonló próbálkozás itt.

4 comments:

atira said...

Finom lehet .

mithrile said...

sajnos nagyon...:DD

tündi said...

valami szénhidrátszegény sütit kerestem és megsütöttem ezt.. isteni lett! kicsit átvariáltam ugyan, nem volt itthon mandula, így kókuszreszelék került bele, de tettem bele mandula és rum aromát. pár deka zabkorpát is öntöttem hozzá mert nagyon folyósnak tűnt a massza, így jóval hamarabb meg is sült. legközelebb dupla adagot csinálok! köszi a receptet!

mithrile said...

Úgy is nagyon jól hangzik:)
Örülök, hogy tetszett.