2011/04/11

Túrókrémes kefíres lepény


Amikor nemrég egy céges összejövetelnél választani lehetett, hogy pénzt adok vagy sütök valamit, rögtön a sütésre voksoltam. Azzal persze nem számoltam, hogy a sütés napjára már van egy találkozóm szervezve, így a kedélyes sütögetés maga lett a sütési vészhelyzet.

Magát a sütést úgy este nyolc felé tudtam elkezdeni, igen amatőr módon azzal, hogy elkezdtem agyalni, mit is akarok én sütni tulajdonképpen. Mentségemre szóljon, hogy a feszített menetrend nem sok előkészületet engedett, így az ötletek sem akartak jönni.

Ami biztos volt, hogy olyasminek kell lennie, amit én is meg tudok enni, vagyis sem fehér cukor, sem fehér liszt, és semmilyen tartósítós ez meg az.

Addig is míg az ötletre vártam, sütöttem egy teljes adagot a kedvenc kefíres lepényalapomból, mert az jól bírja a mézet, ráadásul szerintem kiadósabb és finomabb is. Felkutattam a kamrát is, és mire a sütőből kivettem a készre sült tésztát, már sikerült két vállalható változatot kitalálnom: ganache krémes, vékony réteg narancslekvárral vagy túrókrémes.

Az utóbbi valósult meg végül, mivel már elég kevés energiám maradt. A krémbe a szokásos hozzávalók mellett némi máltai karobszirup is került, gyönyörű sötétbarna színe, és kesernyés íze miatt. A félbevágott tésztalapok közé töltöttem, majd a ganache-hoz szánt csokit egy teáskanál vajjal felolvasztva még a tetejére öntöttem.

Túrókrémes kefíres lepény

Tészta:
- 2 pohár kefír
- 2 tojás
- 6-10 dkg méz (édesség utáni vágytól függően - kb- 1/3-1/2 pohár, tessék kóstolni:)
- 1 pohár olaj (vagy 3/4 pohár olvasztott vaj)
- 4 pohár teljes kiőrlésű liszt
- 1 sütőpor

Krém:
- 25 dkg túró
- 2,5 dl tejszín
- 3 evőkanál méz
- 1 evőkanál karobszirup (elhagyható)
 - fél rúd vanília

Tetejére:
- 15 dkg keserű csoki (ezúttal gyümölcscukros)
- 1 teáskanál vaj

A kép nem a legjobb, fogyasztás előtti utolsó percekben készült egy gyors fotó:)

No comments: