2009/09/25

Gateau chocolat

Ahogy egy rövidke poszt erejéig jeleztem is, augusztusban régi kedves barátokkal ettem-ittam, amúgy franciásan. Mivel a csokinak nehezen tudunk ellenállni, ezért nem sokkal később én is elkövettem a receptet, amit Ancsi egyenesen Franciaországból szállított (és ő volt az is, aki az előző inspiráló, és nagyon finom változatot elkészítette).

Nekem valamivel sötétebb lett, ami annál is inkább érdekes, mert az eredetit látva még rá is kérdeztem, hogy miért halvány a színe (mellesleg a tojásfehérje miatt), annak ellenére, hogy elég tömör.

Természetesen nem lehetett annyiban hagyni a dolgot, a receptben a cukrot és a sima lisztet nem hagyhattam benne, annak ellenére sem, hogy ezekből már az eredetiben is alig kerül bele.

Gateau chocolat

- 200 g jó minőségű olvasztott étcsoki
- 150 g olvasztott vaj
- 4 evőkanál méz
- 1 evőkanál teljes kiőrlésű liszt
- 4 tojás

A csokit és a vajat megolvasztjuk, majd kicsit kihűlve hozzákeverjük a mézhez, a tojások sárgájához, végül a liszthez.

A tojások fehérjét kemény habbá verjük, óvatosan, nagy mozdulatokkal hozzákeverjük a többihez. Sütőpapírral borított formában, esetleg hőálló üveg edényben kb. 20-25 perc alatt sül készre (sütőtől is függ, 15 perc után érdemes gyakran ránézni, nehogy kiszáradjon)

Melegen és kihűlve is nagyon finom. Aki egy kis pluszt szeretne, ajánlom hozzá a csak vaníliával ízesített mézes semifeddot. Nekünk annyira ízlett így, hogy alig maradt valami a fotózáshoz.

Be kell vallanom, hogy ezzel együtt egy másik változat is landolt a postafiókomban, következőnek azt valósítom majd meg:)


2 comments:

Anonymous said...

Guszta!
ha már franciául írod, akkor a név egyébként helyesen gateau au chocolat, franciáknál gateau chocolat nem létezik, helytelen - amúgy szuper a süti

mithrile said...

Örülök, hogy tetszik.
Amúgy egy franciától van a recept, igaz nem szabályos a név, de hétköznapi nyelvben használják így, mivel az "au" úgyis beleolvad kiejtésnél a "gateau"-ba:)