2008/05/11

Semifreddo költemény

Már a nemrégiben elkészített Nigella-féle Mézes semifreddo-t eszegetve tudtam, hogy ennek lesznek még következményei. Főleg, ha arra gondolunk, hogy aprócska fagyasztónkba nem fér be egy fagyigép. Mivel mostanság betegeskedtünk egy kicsit, ezért eddig a hétvégéig nem volt még időm a továbbfejlesztésekre. Most viszont alaposan behoztam magam, rögtön két félét is csináltam.

A receptet egy darabog majdnem betartottam, csak a méz mennyiségét csökkentettem le. Ez alapján ez így nézett ki:

- 3 dl tejszín
- 1 tojás
- 4 tojássárgája
- 50 gramm méz

A mézet, az egész tojást és a tojássárgákat gőz felett addig keverem, amíg vékony fehér hab nem jelenik meg a tetején, majd félreteszem, hogy kissé kihűljön. Közben a tejszínt kemény habbá verem.

Kétféle fagyit készítettem, a csokihoz egy tábla diabetikus keserűcsokit pár evőkanálnyi tejszínnel megolvasztottam. Az epreshez kb. 20 dkg epret megtisztítás után leturmixoltam.

A mézes-tojásos keveréket kétfelé osztottam, egyikbe a csokit, másikba az epret kevertem bele. A tejszínből egy pár kanálnyit adtam mindegyikhez, alaposan belekevertem, majd a többit már óvatos, nagy mozdulatokkal kevertem hozzá (igyekeztem igazságosan kétfelé osztani ezt is).

A keverékeket most egyszerűen egy kettéosztott műanyagedénybe öntöttem az egyszerűbb kezelhetőség végett, és a fagyasztóba dugtam. Úgy három óra múlva már ettünk belőle, bár az epresnek ekkor még nagyon puha volt a közepe.

Tapasztalat:

Az epret valószínűleg fel kell kicsit főzni mielőtt összekeverjük a mézes-tojásos keverékkel, mivel az állaga egy kicsit vizes lett. Ennek ellenére nagyon finom, az édessége éppen megfelelő. Talán a fagyidarabokat turmix-gépben is lehetne kicsit habosítani, de igazból pár perc állás után már pont jó az állaga.

A csokis... hát erre nincs megfelelő szó. Isteni és töményen csokis. Éppen olyan, mintha a kedvenc csokinkat kapnánk meg fagyi formában. Talán kicsit el is vetettem a sulykot a csoki mennyiségével, mert tényleg elég sűrű. Talán egy picivel több tejszínt még elviselne.

További próbálkozásaim a meleg növekedésével várhatóak:)


Az enyhe jégszerűség a csokis semifreddo oldalán a hirtelen hőmérséklet különbségnek köszönhető, de élvezeti értékéből semmit nem vont le. Annál is inkább, mert mire a fényképezést befejeztem, eltűnt:))

No comments: