2009/04/10

Citrompuding és tavasznyár köszöntés

Az elmúlt hétvége legkevésbé a pihenésé volt.

Szombaton egyik barátnőmmel 8 órában kószáltunk a városban, butikokat nézegetve, majd egyszer-kétszer megszakítottuk az önkínzást egy gyors evés-ivással is.

Vasárnap délelőtt egy básik barátnőmmel, a várban, és a Duna parton tettünk röpke 4 órás sétát, majd délután megtoldottam ezt egy alig 2 órás ingatlan nézegetéssel (mellesleg csúfos kudarccal:).

A sok kószálás mellett nem csoda, hogy az éppen előző hétvégén tett fogadalmammal, azaz, hogy minden hétvégén körbe sétálom a Margit-szigetet, már nem lett semmi. A kilométerem így is megvolt, ráadásul a lábamat is lekoptattam, szóval elég volt bőven.

Mindezek ellenére ne gondolja senki, hogy rosszul éreztem magam, sőt! Kis faluból származom, ahol a tavaszi kirándulásoknak nagy hagyománya volt annak idején, és még a mai napig képes vagyok órákat sétálni, csak, hogy félig-meddig úgy érezhessem, részese vagyok én is a tavasznak. Vagyis ennek a hibrid tavasznyárnak, vagy mi a csuda ez, a maga áltag 20-24 fokos melegségével.

Szerencsére azért vasárnap még maradt időm főzni is, bár egy kép sem készült, de baconba göngyölt csirkemell falatkák, rizibizi, ezen felül túrókrémmel és kekszmorzsával rétegezett bogyósgyümi volt a menü. Hmmmmm...

Készült azonban kép nemrégiben, amikor egyik barátnőm meglátogatott, és én, örülve, hogy új kísérleti nyussz került a konyhámba, számomra is teljesen új receptekkel próbálkozhattam.

Az egyik, egy hagyományos, francia recept szerint elkészített Quiche Lorraine volt, a másik pedig a GoodFoodról levadászott Citrompuding (eredetileg Lemon self-saucing pudding - mellesleg az előbb felfedeztem, hogy lilahangya is kipróbálta:)

Természetesen most sem álltam meg, és belemódosítgattam a receptbe, így nem tudom milyen lehetett az eredeti, de a módosított hihetetlenül finom volt.


Citrompuding

3 dkg puha vaj
12 dkg méz
3 tojás
1 citrom héja
1 dl citromlé
5 dkg teljes kiőrlésű liszt
2,5 dl tej

A vajat a tojás sárgájával habosra keverem, majd a mézzel is jól összedolgozom. Belereszelem az egyik, jól megmosott, citrom héját, majd a nálam két nagy citromból kinyert kb. 1 deci citromlevet. Ehhez jön még a liszt, és a tej, majd amikor már nagyjából egynemű az egész, akkor a 3 tojás fehérjéből felvert kemény habot is beleforgatom.

Nekem 4 szufléhoz használt forma + 1 kis porcelán edényke (fenti macis, a másik pedig nyuszis, egy barátnőmtől kaptam őket) kell ehhez a mennyiséghez. Ezeket vízfürdőbe helyezve, közepesen erős lángon, nagyjából 30-35 percig sütöm. Így az alja még elég krémes-olvadós, a teteje pedig már eléggé piskótaszerű. Az íze, nos, a kísérleti alanyok:) szerint egy picit lehetne édeskésebb, szerintem tökéletes.

A hétvégén lehet kipróbálom naranccsal is.





No comments: