2008/04/22

Mousse au chocolat reloaded



Képrejtvényben soha nem voltam jó. Ennek is igen egyszerű a megoldása, gondolva minden sorstársamra:)

A szekrényben megbújó diabetikus keserűcsoki és négy kimaradt tojásfehérje láttán mi másra is gondolhatna az ember, mint a csokihabra. Amikor már a hűtőben pihentek a csokihabos csészék megnéztem mit is írtam előzőleg, és meglepődve láttam, hogy alaposan megváltoztattam a tojások arányát. Így hamarjában ideírom a legújabb verziót is:

- 100 g jó minőségű keserű csoki
- 1 tojás sárgája
- kb. fél dl. tejszín
- egy csipetnyi őrölt gyömbér/fahéj
- 5 tojás fehérje
- egy csipet só

A készítése ugyanúgy történik, a csokit és a tejszínt gőz felett megolvasztom, esetleg szórok bele egy csipet gyömbért/fahéjat. Kihűtöm, majd a tojássárgáját is belekeverem. A tojásfehérjét a csipet sóval kemény habbá verem. Először egy kevéssel hamar összekeverem a csokis masszát, majd könnyedén belekeverem a többi fehérjét is, úgy, hogy ne törjön össze.

Próbálom minimum 2 órát hűteni fogyasztás előtt:)


2 comments:

chriesi said...

Mmm nyammi nagyon jól néz ki!

mithrile said...

És pont olyan finom is:)