2013/12/17

Fűszeres forralt almalé rummal - forraltbor helyett



Pár évvel ezelőtt anyukám és a barátnője eljöttek velem a Vörösmarty térre, karácsonyi vásárba. A hidegre és a vásári hangulatra tekintettel ittunk egy-egy forralt bort. A forró ital bortartalmát azt hiszem híven tükrözi, hogy anyukám, akinek pár korty bor is a fejébe száll, a három decit szinte meg sem érezte:)

Azóta is csinálok itthon néha forralt bor, de nem azt a brutálisan édes változatot, amitől összeragad a szánk, és természetesen cukor helyett mézzel édesítek rajta. Ezúttal azonban szerettem volna olyan forró innivalót, amiben az alkohol kisebb arányban van jelen, viszont a forraltboros, karácsonyos, ízek megmaradnak.

Fűszeres forralt almalé rummal

1 liter 100%-os almalé (én Siót használtam, ez nem annyira édes)
2 dl víz
1 dl barna rum
fél vaníliarúd
2-3 szegfűszeg
1 darab fahéj
1 alma, gerezdekre vágva
1 narancs héja felvágva

Az almát kimagoztam, gerezdekre vágtam, a narancs héját (még pucolás előtt) alaposan lesikáltam, és cikkekre vágtam. Hozzászórtam a fűszereket, majd felöntöttem a rummal, a vízzel és az almalével.

Az egészet felforraltam, majd félretettem, hogy az almaszeletek teljesen megpuhuljanak. Fogyasztás előtt újra forraltam, de amúgy hidegen is finom.

5 napig biztosan eltartható.

No comments: