2013/06/19

Szedres-ribizlis clafoutis

Kedves Mindenki!

Lassan kezdem utolérni magam. Egyelőre az elmaradt recepteket még gyűjtöm, fogalmazom, és hamarosan felkerülnek, azonban most gyorsan megosztom ezt a nagyon finom és nagyon gyümölcsös sütit. A receptet még 2008-ban már posztoltam egyszer, akkor meggyes változatban, ami szintén rendkívül finom volt, viszont azóta szinte feledésbe is merült ez az egyszerű kanalas süti.

Szedres-ribizlis clafoutis

25 dkg ribizli (nekem még tavalyi)
25 dkg szeder
3 tojás
2,5 dl tej
5 dkg graham liszt
5 dkg méz
5 dkg olvasztott vaj + egy csipet az edény kenéséhez
1 teáskanál vanília esszencia

A gyümölcsök kivételével a többi hozzávalót összekevertem, kb. palacsinta tészta sűrűségű lesz.
Egy 15x25 centis jénait egy nagyon kevés vajjal kikentem. Egyenletesen beleöntöttem a gyümölcsöket, majd erre ráöntöttem a folyékony keveréket - kicsit rázogattam, hogy az egész egyenletesen terüljön el. Az edényt lefedtem alufóliával.

Alacsony hőfokon 5 percig előmelegítettem a sütőt, az enyém így éppen annyira melegszik fel, hogy a jénait bátran be merem tenni, biztosan nem pattan el az anyaga a hőkülönbségtől.

Amikor a jénai pár perce a sütőben volt, közepes hőfokra kapcsoltam. 30 perc után levettem az alufóliát és további 20-25 percig sütöttem közepes-erős fokozaton, amíg a tészta meg nem szilárdult.

Teljesen szilárd nem lesz soha, a lényeg, hogy szilárd, de lágy tésztánk legyen - ha túl kemény a tészta, akkor a süti már kiszáradt.

No comments: