2013/06/20

Hideg gyümölcsleves kánikulára


Mivel tegnap Facebookon emlegettem, hogy éppen gyümölcsleves van nálunk, gyorsan leírom mostanában hogyan is készül. A régebbi recept is hasonló volt, de most jobban mértem az arányokat.
Vigyázat!! Extra könnyű gyümölcsveles, főzés nékül:)

Hideg gyümölcsleves

60 dkg fagyasztott gyümölcs (nálunk bogyósok: málna, eper, ribizli, szeder, meggy - egy részük még tavalyi)
8 dl tej
1 dl tejszín
2-3 evőkanál méz
1 teáskanál vanília esszencia

A gyümölcsöket beöntöttem egy edénybe, ami a hűtőben is jól elfért. Ráöntöttem a tejet, tejszínt és a vaníliát. Ezután én egy merőkanálnyit átmertem a turmixba, pár kanál mézzel együtt, és jól összeturmixoltam.
A turmixolt gyümölcsöt visszaöntöm a többihez, elkeverem, és hűtőben tárolom fogyasztásig.

A magam részéről én frissen is szeretem, de egy-két óra, vagy egy éjszaka nem árt neki, hogy jól összeérjen.

Ez kb. 4 tányérnyi adag nálunk. Ha nagyon rámjön az öt prec, akkor 1 kiló gyümölcsből csinálom, hogy kicsit tovább tartson, ekkor az arányok így néznek ki:

1 kg fagyasztott gyümölcs
1,5 liter tej
2 dl tejszín
3-5 evőkanál méz
1 evőkanál vanília esszencia

No comments: