2012/10/08

Mézes mexikói esküvői süti


Amikor az ajándékozásra kerül a sor, legszívesebben a kézzel készített apróságok jutnak először az eszembe, amibe természetesen azok a linzerek, kekszek és mindenféle aprósütik is beletartoznak, amelyeket hosszan el lehet tárolni (már, ha a megajándékozott nagyobb önuralommal rendelkezik nálunk...:).

Mivel családlátogatásra megyek, és amúgy is lesznek csomagjaim, ezért ezúttal csak egy kis doboznyi süteményt tudok magammal vinni, így mindenképpen valami apró aprósüteményre volt szükségem. Fellapoztam a kedvenc receptjeimet, és rájöttem, hogy nem posztoltam, de ráadásul már pár éve nem is sütöttem ezt a sütit, ami végtelenül egyszerű, hihetetlenül omlós és finom.

Ráadásul, egy kis plusz fűszerezéssel akár isteni karácsonyi süti is készülhet belőle, mivel a receptben eredetileg szereplő cukrot én egyszerűen mézzel váltottam ki.

Mézes mexikói esküvői süti
(40 darab)

30 dkg graham liszt
20 dkg darált vagy nagyon apróra vágott dió
22,5 dkg puha vaj
7-8 dkg méz
1 teáskanál vanília esszencia
egy csipet fahéj

(Karácsonyi változathoz: pl. fél teáskanál fahéj, gyömbér és kardamom, esetleg egy kis reszelt citrom vagy narancshéj)

Én darált diót használtam, amit összekevertem a liszttel, majd elmorzsoltam a vajjal. Ehhez tettem hozzá még a mézet, a vanília esszenciát és a fahéjat.

Egy kicsit ragadós tésztát kaptam, amit 30 percre betettem a hűtőbe, majd kivéve kb 2,5 centi átmérőjű gombócokat formáztam belőle. Sütőpapíron ujjnyi távolságra tettem őket egymástól, majd előmelegített sütőben kb. 15 percig sütöttem közepes lángon.

Akkor jó, amikor az alja elkezd halványbarnává válni, ezt viszont nagyon óvatosan kell megnézni, mert ilyen meleg állapotában a süti rendkívül törékeny. Tapintásra ekkor még puhának tűnhet a teteje, viszont, ha tovább sütjük, akkor nagyon kiszárad.

Az eredeti receptben a még meleg sütit porcukorba forgatják, de azon kívül, hogy nem használok cukrot, és a porcukrot kifejezetten utálom, szerintem a süti enélkül is tökéletes.

Mivel egy süti = egy falat, ezért kihűlés után várhatóan pillanatok alatt el fog fogyni az egész. Nekünk, miután a többit elcsomagoltam, összesen 7 sütink maradt, amiből nagy önuralommal kettőt meghagytunk a délelőtti tejeskávéhoz:)

Egy sütiben kb. 7 gramm szénhidrát van.

2 comments:

Roza said...

Ez nagyon tetszik nekem:) Nekem is ügyelnem kell a szénhidrátjaimra:))
Mentem a receptet!:)

mithrile said...

Remélem ízleni fog!
Azért kétszeresen is óvatosan, egyrészt mivel finom, másrészt mivel nagyon omlós:)