2012/09/29

Zabos mandulás kakaós keksz

Zabos mandulás kakaós keksz

Bár lassan egy éve leszoktam a hagyományos (koffeines) kávéról, azért az ízét, és a főzött kávé illatát imádom. Nem véletlen, hogy míg régebben instant gabona kávét ittam a koffeinmentes időszakaimban, mostanra rájöttem, hogy sokkal jobban szeretem, ha van itthon főzni való kávé, ami igaz nem emeli meg a pulzusszámot, viszont reggelenként belengi a lakást a frissen lefőtt kávé illata.

A kávét kétféle módon isszuk, az egyik esetben egy eszpresszót sok-sok tejjel öntünk fel (3-5 deci). A másik esetben kicsit hosszabbra főzöm a kávét, amibe kb. 1,5 deci tej kerül még. Ez utóbbi esetben a kávé elengedhetetlen kiegészítője valamilyen házi készítésű keksz is.

Mivel mostanában kicsit még szigorítottunk az étkezéseinken (röviden: a szénhidrát mennyiséget csökkentettük, és nagyon szigorúan számolgatjuk), így nagyon sokat böngészgettem, hogyan is lehetne megoldani azt, hogy néha azért ehessünk édességet, viszont a különféle édesítőszerek használatára ne legyen szükség.

Mivel szerencsére nem vagyunk betegek, így megehetünk olyasmit is, amit egy cukorbeteg nem, így aztán kompromisszumként végül megszületett ez a zabos mandulás keksz, amiből nekünk napi 2 szem azért belefér.

Zabos mandulás kakaós keksz


Zabos mandulás kakaós keksz
(36 darab)

10 dkg darált mandula
10 dkg graham liszt
25 dkg darált zabpehely = zabliszt
2 dkg kakaópor
10 dkg vaj
1 tojás
8 dkg méz
1 teáskanál sütőpor
fahéj, kardamom

A darált mandulát, darált zabpelyhet (vagy zablisztet) és a graham lisztet összemorzsoltam a vajjal, majd belegyúrtam a többi hozzávalót is. Kicsit ragacsos tésztát kaptam, amit kb. fél órára betettem a hűtőbe, hogy megszilárduljon.

A tésztát szilikonos lapon (liszt nélkül) fél centi vastagra nyújtottam, majd egy kb. 5,5-6 centi átmérőjű pogácsa szaggatóval kiszaggattam (illetve egy másikkal a közepébe még nyomtam egy mintát).

Előmelegített sütőben, sütőpapíros tepsiben kb. 10-13 percig sütöttem őket, majd nagyon óvatosan kiszedtem őket, mivel melegen nagyon gyorsan apró morzsákra törnek.

Kihűlés után fémdobozban tárolom őket titkosított helyen:)

A kekszek darabja kb. 8,5-9 gramm szénhidrátot tartalmaz.

Zabos mandulás kakaós keksz


4 comments:

♥ Beauty and fashion- * Make Up *♥ said...

nyami.. de jó h követlek,így értesültem a sütiről:D

mithrile said...

És hihetetlen, de még mindig van belőle...:)

Anazar said...

Tetszik a tészta, nagyon ;-)

mithrile said...

És remélem majd ízleni is fog:)