2009/05/26

Zabpelyhes linzerkarika

Tegnap este éppen a szokásos heti reggelire való linzerünket sütöttem, amikor eszembe jutott, hogy ez már éppen továbbfejlesztése egy olyannak, amit nemrég csináltam, képek is készültek, mégsem került fel a blogba.

A receptet többek között a mindenféle zabpelyhes, azonban sajnos cukorral teli kekszek ihlették, és természetesen az, hogy nagyon szeretem a rusztikus hatású, darabos sütiket, és nem zavar az sem, ha emiatt vizuálisan nem jelentik azt a látványt, mint egyszerű társaik:)

A recept a sokak által ismert, alap omlós tésztáé (tk. lisztre, és mézre átírva), igaz nagyjából mérleg nélkül összedobva.

Zabpelyhes linzerkarika

- 25 dkg tk. rozsliszt
- 5-6 dkg apró szemű zabpehely
- 20 dkg hideg vaj
- 7-8 dkg méz
- egy tojás
- fahéj, gyömbér, esetleg egy fél vaníliarúd magjai

A lisztet és a zabpelyhet összemorzsoljuk a kockáka vágott vajjal, majd belecsorgatjuk a mézet, beleütjük a tojást, és hozzáadjuk a fűszerféléket is, majd gyors mozdulatokkal egynemű, már nem ragadós, tésztává gyúrjuk.

(Ha valaki szeretné, hogy kicsit könnyedebb legyen a dolog egy késhegynyi sütőport is tehet bele, de szerintem éppen így lesz jó.)

A linzertésztát, ha sikerült elég gyorsan kidolgozni, nem szoktam pihentetni. Egyszerűen kinyújtom (ebben az esetben a szokásosnál picit vastagabbra sikeredett - kellett nekem rusztikus hatást emlegetni:), majd formával kiszúrom, és kis helyet hagyva köztük a tepsibe pakolok amennyit lehet. Forró sütőben sütöm, vastagságtól függően 10-13 perc alatt lesznek készen.

A képen igyekeztem a hagyományos linzerkarikához hasonlóakat gyártani, házi ribizli dzsemmel, de természetesen ez csak egy lehetőség. A fent emlegetett tegnapi tésztájába, a zabpehely mellett szeletelt mandulát morzsoltam, és egész vékonyra nyújtva sütöttem, a következőbe viszont valamilyen aszalt gyümölcs kerül majd.

2 comments:

Renata said...

szia!
Tetszik! Tényleg a boltira emlékeztet a külseje! A gyerekeknek biztosan bejön.

mithrile said...

Szia!
Ahogy írtam, érdemes aszalt gyümölccsel is próbálni (tapasztalat szerint a gyerekek amúgy is jobban szeretik, ha édes). Én tegnap vettem aszalt őszibarackot a következőhöz, meglátjuk az mit tud:)