2009/01/11

50-60 krumplifánk:)

A tavalyi év nagy felfedezése:) volt a krumplifánk. Ugyanis olyan egyszerű, húsmentes ételt szerettem volna, amit a kedvenc rizibizinkhez ehetünk, és se nem tócsni, se nem tojás-liszt-zsemlemorzsa keverék.

Böngésztem a netet és természetesen a horváthilonát, aztán egyszer csak felfedeztem, hogy jééé, hát ott a krumplifánk. A felfedezés örömére egymás után többször is elkészítettem, különféle verziókban és bár egyik-másik finom lett, de volt pár, amelyik csak úgy szívta magába az olajat. Végül a legegyszerűbb változatnál maradtam, természetesen a szokásos módosításokkal.

Krumplifánk

- kb. 30-35 dkg tisztított krumpli
- 20-25 dkg tk. liszt
- 2 tojás sárgája
- 2,5 dkg élesztő
- 1 dl tej
- 1 evőkanál olivaolaj
- ízlés szerint só
- olaj a sütéshez

A krumplit apró kockákra vágjuk, puhára főzzük, amjd a víz leöntése után simára törjük, és hagyjuk kihúlni. Az élesztőt a langyos tejben felfuttatjuk, majd a többi hozzávalóval együtt összedolgozzuk a krumplival. Ha kell, akkor tejet még tehetünk hozzá, és végül elég laza kelt tésztát kell kapjunk.

Nyújtsuk kb. ujjnyira, majd kisebb pogácsa kiszúróval sok-sok kicsi pogácsát készítünk (nekem kb. 50-60 lett). Ezeket letakarva kb. fél óráig hagyjuk kelni, majd bő forró olajban kisütjük őket. Elméletileg, ha kevés van az olajban egyszerre, akkor megfordulnak, de nekem nem moccantak meg, úgyhogy önkezűleg forgattam őket.

A kisült gombósok magukban is nagyon finomak, ráadásul apróak, úgyhogy a szinte rágcsálnivalónak is elmennek, de mi rizibizivel, illetve magos, pirított kukoricával ettük, és úgy is nagyon finom volt.

No comments: