2008/10/10

Brownie

Hiába a szép őszi emlékek, és a linzeres-szilvás süti emlegetése, a ház ura nem igen lelkesedett az ötlet iránt. Mert hogy szilva. Valami csokis dolog sokkal jobb lenne. Egy ideig törtem a fejem a szilva-csoki párosítás rejtelmein, de aztán úgy döntöttem, nincs variálás, akkor inkább jöjjön még egy süti.

Átlapoztam a brownie irodalmat oda és vissza, majd a hozzávalókat és minden egyeben mérlegelve fogtam és átalakítottam az egyik Stahl féle brownie-t a mi ízlésünkre.

Brownie

- 15 dkg 80%-os csoki
- fél dl vaj (talán 5-6 dkg)
- 2 tojás
- 7 dkg méz
- 2 evőkanálnyi árpakávé
- 10 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
- 2 dkg karobpor (vagy jó minőségű kakaópor)
- fél tk sütőpor
- 1 marék apróra vágott dió

A csokit gőz fölött felolvasztottam, majd hozzákevertem az vajat, a mézet és a kávét. Amikor kihűlt, szintén hozzákevertem a két tojást is. Ebbe tettem a sütőporral elkevert lisztet és a karobport, és egyenletes állagúra kevertem.

Én egy jénaiba öntöttem (kb 15x20 cm-s), kicsit elsimítgattam, majd a tetejére rászórtam az apróra vágott diót.

Előmelegített sütőben 18-25 percig sütjük, nem túl nagy lángon. A sütési idő vége felé érdemes nézni, hogy milyen az állaga. Olyankor kell kivenni, amikor még ragad a villára, különben kiszárad. Ez utóbbi esetben, bár nem tökéletes megoldás, de kevés tej rálocsolásával még javítható az állaga.

A ház ura mellesleg elégedetten kóstolgatta házi eperdzsemmel is:D

No comments: