2008/09/04

Kakaós süti költözős hangulatban

Eltelt egy kis idő az utolsó sütésem óta, és a költözéssel járó macera miatt úgy döntöttem, akármennyire nincs időm/erőm, mégis sütit akarok. És persze még véletlenül sem bolti cukrosat, tartósítószereset.

Már az első gondolatom az volt, hogy újra a kefíres meggyeslepény receptjéhez nyúlok, ámbár nincs itthon meggy, de van két adag szeder. Vicces módon fejből nem tudom a receptet, és éppen a szakácskönyveket, köztük az én kis keményborítós, receptgyűjtögetős füzetemet is, átvittük az új albérletbe valamelyik nap, de mivel én pontosan azt a receptet akartam, nekiláttam kutatni a gépemen, mert biztos voltam benne, hogy ott megtalálom.

Keresgéltem-keresgéltem, aztán mire vagy húsz perc után megtaláltam, a szedret kakaó és fahéj váltotta fel a fejemben, úgyhogy végül ez a változat készült el:

- 2 pohár kefír (2 dl-es pohárral - a bolti kispoharas csak 1,5 dl)
- 2 tojás
- 8 dkg méz (ebből lehet többet is, kóstolni kell)
- 1 pohár olaj (az olvasztott vaj is jó, de abból kevesebbet, mert nehezebb)
- 4 pohár tk. rozsliszt és tönkölybúzaliszt keveréke (3 rozs/1tönköly)
- fél pohár kakaó
- fél teáskanál fahéj
- 1 sütőpor
- a tetejére 5 dkg csoki, éppen csak összetördelve

A hozzávalókat összekevertem, tortaformába öntöttem, hirtelen ötlettől vezérelve egy fél tábla csokit összetördeltem, és a tetejére szórtam.

Kb. 180 fokon 40-45 percet sült, majd még a sütő lekapcsolása után kb. 10-15 percig bent hagytam a sütőben. (AZ ilyen jellegű tésztáknál, nálam, elég változó a sütési idő, érdemes a tűpróbával, vagy a teteje óvatos megnyomogatásával próbálni, hogy kész van-e.)

A rozsliszt miatt viszonylag tömör darab, de nagyon finom. Melegen még a tetjére dobált csoki is olvadozott, ami külön élevezeti értéket jelentett, de hidegen se keményedett vissza az eredeti állapotába.

Egy pohár tejjel tudom ajánlani reggelire, uzsonnára, bátrabbaknak vacsorára is:)

No comments: