2008/06/17

Meggyes-csokis-mazsolás süti

A kefíres meggyeslepény receptje 1997 óta szerepel az én kis szakácskönyvemben. Tudjátok, abban, amibe az ember a kedvenc receptjeit írogatja. Láttam én már nagyon sok felé a neten, viszont az eredetit, a szomszédunktól kölcsönkért szakácskönyvből másoltam ki (ha jól emlékszem a címe Nagymama szakácskönyve volt), szóval mindenki onnan követi el a plágiumot, ha azt állítja saját recept:)

Az eredeti receptet a várakozások ellenére sem írom le, annál inkább az általam megbonyolított változatát. A kefírből most joghurt lett, a lisztből teljes kiőrlésű + zabpehely, a cukrot mézre cseréltem. Mindezekért cserébe bőségeset pakoltam belevalókat.

- 1 pohár jogurt
- 1 tojás
- 1 pohár teljes kiőrlésű liszt
- 1 pohár apró szemű zabpehely
- 1/2 pohár méz
- fél sütőpor
- belevalók (ezúttal keserű csoki, meggy és mazsola - azt hiszem ezúttal elvetettem a sulykot:)

Ez nagyjából fele az eredeti receptben szereplő mennyiségnek, úgyhogy egy hosszúkás formában sütöttem kb. 35 percig (a vége felé óvatosan megnyomjuk a tetejét, ha nem nyomodik be, akkor biztosan jó).

A meggy savanykás ízéhez tökéletesen illett az olvadozó csoki (ami másnap, némi hűtőben ácsorgás után már inkább roppant), a mazsola meg csak úgy elvolt benne, tulajdonképpen el is hagyhattam volna, de ha már benne volt örültem neki:)


No comments: