2008/06/17

Nem süti és nem kenyér

Nézegettem, hogy milyen receptek vannak a blogban, és rájöttem, hogy bizony-bizony túlnyomó részben kenyérfélék vagy desszertfélék találhatóak nálam.

Ez persze azért van, mert egy szendvicset, vagy egy egyszerű fogást 1. nem biztos, hogy posztolnék, 2. előbb megeszünk annál, hogy le tudnám fényképezni.

Ennek vetek most véget, és megmutatom mit ettünk mostanság.

Mindent bele saláta - öntet nélkül

- bármilyen otthon található zöldség (ezúttal jégsaláta, paradicsom, hagyma, uborka, fekete oliva)
- friss vagy szárított zöldfűszer (most szárított kapor)
- extra szűz oliva (ízlés szerint, egy-két evőkanálnyi)
- egy csipet só (jobban összeérnek tőle az ízek, de persze nem muszáj)

Összevágjuk a zöldféléket, olivaolajjal meglocsoljuk, esetleg egy csipet sót is teszünk hozzá. Ha evés előtt egy ideig hűtőben érleljük csak finomabb lesz.


Fokhagymás sült csirkemell

Ezt még az anyukámtól tanultam, ő disznóból csinálja, amennyire emlékszem karajból.

- kicsontozott csirkemell (vagy akár disznó, ha jól esik)
- fokhagyma (minél több, annál jobb) felszeletelve
- só (amennyit ízlés szerint rászórnánk pár szelet húsra)
- kevés oliva
- kevés víz

A húst vékony szeletekre vágjuk, kicsit megsózzuk. Serpenyőben, kevés oliván, a fokhagymaszeletkékkel együtt, a külseje fehéredéséig pároljuk, majd egy kevés vizet aláöntve pároljuk. Mi nagyon szeretjük, ha odapirul, és a fokhagyma miatt (azt hiszem) hajlamos is erre, úgyhogy mindkét oldalon hagyjuk megpirulni. És kész.


Bundás hagymakarika

Bizony nagy az én vétkem, mert megkóstoltam az egyik szemétkaja-lánc hagymakarikáját, és ízlett. De aztán utánaolvastam, vajon mi is lehet benne, és úgy döntöttem, hogy gyártok én magunknak olyat, amiben tudom mi van, és ami talán még egészséges is.

- egy nagy hagyma
- 2 tojás
- kb. két maréknyi teljes kiőrlésű liszt
- csipet só

A hagymát fél-egy centis szeletekre vágjuk, majd karikákra szedjük. Az apróbb részeket felhasználhatjuk más ételbe, vagy a hozzám hasonlók megehetik szeletelés közben.
A tojásból, lisztből a sóval sűrű masszát keverünk, amiben a hagymakarikákat megforgatjuk, hogy akár csak nagyjából befedje, aztán forró olajban kisütjük.

No comments: