2008/06/17

Fekete olivás focaccia

Nemrég elbeszélgettünk az emberek olvasási szokásairól, és arról, hogy talán még a mi életünkben fel fogják számolni a hagyományos értelemben vett könyvtárakat. Hamarjában ki is jelentettem, hogy arra az alkalomra már akár neki is állhatok spórolni, mert, ha a könyveket kiárusítják, én tuti ott leszek, hogy megmentsem, amennyit csak lehet.

Ennek ellenére mostanában többször is észrevettem, és kijelentettem, hogy nem nagyon használok már szakácskönyvet. Nem mintha sok lenne belőlük, de azok is leginkább csak ott porosodnak a polcon. Hogy miért van ez? Szerintem egyértelmű a válasz. Az internet fejlődésével, és azon belül a gasztro témájú oldalak növekedésével egyre inkább errefelé fordul a figyelmem, hiszen az egész olyan, mint egy interaktív szakácskönyv: nem csak a recept, és az elkövető véleménye, hanem mások kérdései, véleményei (esetleg ezen alapuló újabb bejegyzéseik) is megtekinthetők.

Ami tetszik esetleg, azt lementem magamnak, külön fájlba, a linkkel, és a véleményekkel együtt, így sokkal több információm marad meg, mintha egyszerűen belenéznék egy hagyományos szakácskönyvbe.

Ez persze nem jelenti azt, hogy a hagyományos szakácskönyveket ki kellene hajítani. Sokszor visszatérek egy-egy régi recepthez, vagy kipróbálok valami újat, ami megtetszik a recept, vagy egy kép alapján.

Ezt a receptet viszont megint csak a neten leltem, és Cookingstar jóvoltából bevonult a kedvenceim közé. A receptbe talán egy picivel több krumpli került, a cukrot pedig nagyvonalúan elhagytam. Ezen első alkalommal fekete oliva szemeket nyomkodtam bele (mag nélkülit...:), a mini paradicsomok helyett, de következőnek azt is ki fogom próbálni. (De csak az zöld oliva után, amit direkt ezért vettem:)

A recept nálam:

- 2 közepes krumpli
- 2 csésze liszt
- 1 teáskanál szárított élesztő
- 1 lapos teáskanál só
- 2/3 csésze langyos víz
- 3 evőkanál extra szűz olivaolaj
- 15 dkg mag nélküli fekete olivabogyó, egészben
- morzsolt oregánó, só a szóráshoz

Az elkészítésről Cookingstarnál olvashattok, itt mindent betartottam.