2008/08/31

Végre én is aszalok!!

Nagyfogyasztók vagyunk aszalt paradicsomból. Főként a kenyerünkbe kerül, de olykor becsúszik még más finomságokba is. Így aztán irigykedve néztem, hogy hogyan aszalódik a paradicsom a gasztrobloggerek háza táján, miközben én csak a hagyományos duci és lédús változatot találtam mindenhol.

Közben aztán átestem egy kellemes betegségen is, amely szoros összefüggésben volt egy szép nagy tányér, enyhén megsózott paradicsommal is, minden nélkül, így aztán egy darabig meg is feledkeztem a problémáról.

Végül aztán kimentem szombaton a piacra, és mit láttam? Igaz, nem a keresett lucullus fajtát, hanem egy hosszúkás, hegyes végben végződőt, ami viszont láthatóan nagyon húsos. Hiszen éppen ez kell nekem!

Hamarjában vettem is másfél kilót, amit gondos mosás és kettévágás után egy fémtálcán kihelyeztem az ablakpárkányra. Hogy megakadályozzam a bogarak ostromát előkerestem egy mosózsákot, amiben fehérneműt szoktak mosni. Mint kiderült éppen a tálcára való, szépen rá lehet húzni, és egy cipzárral rázárni.

Egyelőre alig másfél napot aszalódott, de ígéretesnek tűnik a dolog. Ha majd kész lesz felteszem a végeredményről is a képet.

Nem mellesleg, félve, de végül megkóstoltam a nyers paradicsomot is, egész érdekes, fűszeres íze van. Lehet még szerzek majd belőle, mert nagyon finom.

Viszont, nem csak a paradicsom aszalásba kapcsolódtam be az idén. Egyrészt már aszaltam a házi vegetához is hozzávalókat (karalábét és répát), másrészt mivel imádom az aszalt szilvát, idén azt sem fogom kihagyni.

3 comments:

Renata said...

jó ötlet ez a mosózsák....

házi vegeta: jó hogy eszembe juttattad, mert ez még hátravan nekem is.

Cserke said...

Ha nem szeded ki a belső, leves-magos részt nem fog így nagyon sokáig tartani, míg megaszalódik?

mithrile said...

Renáta, a sós-darálós sem rossz, lehet egy kis adagot csinálok majd én is. Amennyit használunk, elég lesz egy aprócska üveggel.

Cserke, igazad van, ez így kicsit tovább tart, szóval vigyázni is kell vele, nehogy penészedni kezdjen. De első próbálkozásnak talán elmegy:)