2008/08/31

Még augusztus... még fagyi

Be kell valljam, ezek a fagyik még a VKF előtt készültek. És az egyik ráadásul túrós is. Mégis valahogy, mire odajutottam volna, hogy megírjam és elküldjem, a körülmények oda jutottak, hogy minden lehetséges hátráltató körülményt a fejemre zúdítottak.

Ezek sorában az egyik, és a könnyebben megbocsátható tán, hogy új munkahelyem lett, ami, mint a legtöbb munkahely, a kezdeti időkben jóval nagyobb kapacitást igényel tőlem minden téren.

Másik indokom, amit egy gasztroblogger sokkal inkább félre vall be, hogy pár napon belül elhagyjuk a jó kis albérletünk, amelynek öt perces vonzáskörzetén belül helyezkedik el a Dolce Gastronomia, a Hunyadi tér, és még jó pár gasztro-kulthely. (Ezen a vétken legfeljebb az kisebbíthet, hogy az új albérlet innen csak tíz percre található...:)

Viszont ma elgondolkoztam, hogy, ki tudja, a költözködés után vajon hogyan alakul majd a nethelyzet, hiszen ismerjük a hazai viszonyokat, úgyhogy most kell még az elmaradtakat megírnom, amíg még alig pár zsák vesz körül, és a pakolási láz még nem hatalmasodott el rajtam.

A túrós fagyi megvalósításában az anyukámék által gyártott házitúró mellett Lilahangya áfonyaszószos lime-túró fagyija is ösztönzött. Mivel azonban lime-om nem volt itthon csak egy fél citromom, áfonyám meg csak aszalt, ezért kicsit átírtam az eredeti receptet.

Pirosbogyós túrófagyi

25 dkg túró
2 ek friss citromlé + fél citrom reszelt héja
1 ek méz

1 dobozka szeder
1 dobozka ribizli
fél marék aszalt áfonya
fél dl víz

A túrót, citromlevet, héjat és a mézet összetturmixoltam, majd egy fagyinak szánt dobozba öntöttem, fagyasztóba tettem. A második réteghez a gyümölcsöket kevés vízzel össeforraltam, majd kisebb lángon pár percig főztem, majd olykor megkeverve megvártam, hogy kihűljön, és ekkor az első rétegre öntöttem (ez mellesleg Nigella szedres-mascarponés réteges sütijére emlékeztet... hm, az a következő terv).

Első kóstolásra túl puhának találtam, majd elszórakoztam az időt, és másodjára kicsit túl is fagyasztottam. Így viszont gyönyörűen vághatóvá vált (bár talán nem recés késsel kellett volna:), ami a tálalását igencsak megkönnyítette. A képen kissé deres, amit a gondos előkészítés ellenére sem tudtam megakadályozni, lephotoshoppolni meg nem akartam.

Pirosbogyós sorbet

2 dobozka szeder
2 dobozka málna
1 ek méz

A másik fagyi, azaz sorbet ötletét éppenséggel a túrós fagyi gyümölcsrétege adta. Hiszen finom a túrófagyi is, de nyáron azért mégiscsak a tisztán gyümölcsös változat az igazi.

A gyümölcsöket ezúttal simán összeturmixoltam a mézzel, majd fagyasztottam. Lágyabban és keményebben is isteni íze volt, a málna talán egy kicsit jobban dominált benne, mint a szeder.

1 comment:

florentine said...

A szedres-mascarpones trifle nagyon finom, pont a múlt héten csináltam.