2008/07/23

Serpenyős hét 3.


Ha már tegnap belépett a képbe az a pár szem burgonya, úgy gondoltam ma is körbenézek a kamra tájékán, mivel bonyolítsam meg az immár harmadik napja tartó serpenyős őrületet.

Hamar megakadt a szemem egy bontott csomag szélesmetélten, amiből vagy tíz dekányi várta türelmesen sorsát. Nem tudom mi miatt maradt ki, általában inkább megfőzök egy egész csomagot, és a maradékot üveresen elteszem a hűtőbe. Mindenesetre nekem most nagyon jól jött, hiszen újabb recepttel gazdagodtam.

Serpenyős 3. - Tésztás-hagymás-zöldséges

- kevés olivaolaj
- egy közepes fej hagyma (szintén kamrai szökevény)
- 10 deka tészta (bármilyen)
- 2-3 marék zöldségkeverék
- kevés só
- 1-2 aszalt paradicsom apróra vágva
- 1 dl víz
- 2 evőkanál tejföl vagy kefír

Az olajat felhevítjük, rádobjuk a kockákra vágott hagymát, és üvegesre pároljuk. Ekkor beletesszük a tésztát (hosszabb tésztánál érdemes eltördelni, legalább félbe), és egyszer-egyszer megkeverve addig pirítjuk, míg fehéredni nem kezd.

Rádobjuk a zöldségkeveréket, az aszalt paradicsomot, megsózzuk és felöntjük a vízzel. Olykor átkeverjük, hogy a tésztát mindenhol érje a víz, ha elpárolog és még túl kemény a tészta, akkor kevéssel pótoljuk. Amikor a tészta al dente beleszórjuk az aszalt paradicsomot és egy kevés tejfölt vagy kefírt. Párszor megkeverjük, majd elzárjuk a tűzhelyet alatta. Öt perc állás a tésztának csak jót tesz, a maradék nedvességet is magába szívja.

Ahogy a tészta a hagymán pirul, majd vele és a többi zöldséggel együtt fő meg, egészen különleges ízt ad neki. A kevés kefír (nálam) úgy jött a képbe, hogy kóstolás közben az íze egészen a nagymamám hagymás-tejfölös dödölléjére emlékeztetett, így hamar tettem bele egy kevés tejterméket.

Szerintem nagyon finom lett. Két adagban fogyott el, egészen laktatónak találtam. Természetesen evőpálcikával fogyasztottam:)

No comments: