2008/07/10

Fagyis időjárást jelentek

Bár ezen a héten az ország egész területén hűvösebb időjárással kellett számolnunk, záporokkal, zivatarokkal, azonban péntektől nappali felmelegedés várható, olykor akár 35 fokos értékekkel!

A hétvége kiválóan alkalmas lesz a strandolásra és!! nagymennyiségű fagyi készítésére, és különösen gyors elfogyasztására. Annál is inkább, mert hétfőtől újabb felhősödés, elszórtan zápor, zivatar várható, és hét közepén várható újabb felmelegedésig a hétvégén elkészített fagyi akár már állott is lehet, így a gyors elfogyasztás különösen ajánlható.

A 35 fokos érték elérésével különösen ajánlott jeges-gyümölcsös finomságok bevitele szervezetünkbe, mivel hatékonyan véd a hőguta ellen is! Ebben az esetben dupla (tripla) adagok fogyasztása még fogyókúrázóknak is ajánlott, hiszen a tejféleségek, csokik és egyéb adalékok elhagyásával a finomságok kalóriaértéke alaposan lecsökken.

Ananászos egreses gyümölcsfagyi

1 közepes ananász
2 marék egres
(a gyümölcs édességétől függően 1-2 evőkanál méz)

A megtisztított gyümölcsöket turmixba tesszük a mézzel együtt (aki nem szereti a magokat, az az egrest át is paszírozhatja), majd krémesre kevertetjük. Jégkrémformában, műanyag dobozban olykor megkeverve fagyasztjuk. Természetesen fagyigép tulajdonosok is elkészíthetik:) Nekem kb. 6 adag lett. Kép nincs:)

Sárgadinnyés gyümölcsfagyi

fél sárgadinnye
fél lime leve
(ha nem elég édes a dinnye akkor 1 evőkanál méz)

A gyümölcsöt, a lime levével, és esetleg kevés mézzel összeturmixoljuk, fél óránként megkeverve fagyasztjuk. Akinek nincs fagyigépe, annak érdemes fogyasztás előtt kicsivel kivenni, hogy ne törjön bele a foga (vagy a kanál:)

Sárgadinnyés-fahéjas jégkása

fél sárgadinnye
kevés fahéj
1 evőkanál méz

Mivel nekem a sárgadinnyéhez a egyértelműen a gyümölcshús puhasága társul, ezért a fagyi változat nem igazán jött be. Ugyanúgy elkészítettem, mint a többit, azonban állt pár napig a fagyasztóba, mire ráébredtem, hogy jégkásának viszont nem lenne rossz.

A keményre fagyott gyümölcsfagyit kb. 20 percre kivettem a fagyasztóból. Amikor már kezdett oldadozni fogtam egy pohárnyit, kanállal átkevertem, majd még kevés ásványvízzel is felöntöttem. Szívószállal tökéletesen fogyasztható volt, és a fahéj egy kis pluszt jelentett a dinnye íze mellett.

No comments: