2008/06/23

Véletlen vega ebéd

Sajnos ebből a fogásból nem lett igazi alliteráció, mert, hogy ebédre készült. De azért nagyon finom volt.

Kivételesen nem csak a lustaság az oka, hanem nyelvvizsgára tanulva egyszerűen elmaradt a következő heti menütervezés, és ennek még az előző hét is az áldozatául esett. Így aztán, amikor körbenéztem, hogy biztos van még egy csirkemell a fagyasztóban, hát alaposan tévedtem. Viszont volt itthon egy fél kiló zöldspárga, ugyanennyi brokkoli, és a véletlenség kedvéért, ugyanennyi újkrumpli.

A brokkolit apró rózsákra szedtem, a spárga alsó részét levagdostam, majd a maradékot kb. 2-3 centis darabokra vágtam. A zöldeket felforraltam, majd leszűrtem. Egy serpenyőben szotyit, szezámmagot, és a még zöldebb érzés kedvéért tökmagot pirítottam egy teáskanálnyi olivaolajon, erre rádobtam az enyhén megpárolt zöldségeket, majd nagy lángon összepirítottam. A végén egy-két kanál tejföllel összekevertem, picit sóztam, összeforraltam, egy külön tálra öntöttem.

A minikrumplikat, kefével alaposan átdörzsöltem, majd félbe, negyedbe vágtam. Ugyanabban a serpenyőben nagyjából egy teáskanálnyi olivára egy teáskanálnyi tört színesborsot dobtam, rövid ideig forró tűzön pirítottam, majd a krumplival összeforgattam. Jó párszor megkevertem, hogy biztosan minden oldala átpárolódjön, majd még hagytam, hogy kicsit megpiruljon, majd a zöldek mellé pakoltam őket.

Aztán úgy döntöttem, hogy ez így nem lesz elég, és előkaptam egy csomag szójagranulátumot. Ebből 10 dekát nála kicsit több vízzel feltöntöttem és kevés tartósító- és sómentes vegetával, fokhagyma granulátummal és kevés sóval, borssal összekevertem.
Amikor a keverék megszívta magát, alaposan kinyomkodtam, két tojást ütöttem bele, és mivel kicst hígnak találtam, ezért a házi kenyerekből készült zsemlemorzsámból is tettem bele 2-3 evőkanálnyit, végül apró gombócokká gyúrtam.

A harmadszor is felhasznált serpenyőbe egy picivel több olivát tettem (2-3 teáskanálnyit), majd a gombóckákat kicsit laposra nyomkodva, mindkét oldalát pirosra-barnára (nálunk ez utóbbi a jobb) sütöttem.

Mivel még ekkor is volt bennem energia, ezért 2 deci tejfölt 2 evőkanálnyi mustárral és egy kis fej, apróra vágott hagymára összekevertem, Ebbe lehetett mártogatni a szójafasírtokat, és a krumplikat.

Az egész főzés nagyjából egy óra alatt megvolt.