2008/06/23

Dzsemek mézzel (és olykor csokival)

Még az előző héten felszabadultam végre (egy kis időre) az állandó tanulás alól, és elindultam portyázni a piacra, hogy ott megdöbbenve vegyem tudomásul, hogy egy, azaz egyetlen egy, standon lehet már csak epret kapni.
Ennek örömére vettem egy keveset, az akkor már vállamat húzó meggy és cseresznye mellé.

A nappali padlóján ücsörögve, a szimultán cseresznye és meggy magozás közben megtekintettük Joel Coen nagyszerű filmjét, Ó, testvér, merre visz az utad? címmel, így kétféle igazsággal is szembesülnöm kellett: a film nagyon jó (a zenéje pláne!!), és míg meggymagozó párom kezét alig fogta meg a gyümölcs, nekem közel egy hétig barnás volt a kezem a cseresznyétől. A fene sem érti ezt.

Mivel kamaszkorom óta nem főztem be, vagy max. egy-két üveggel, ezért úgy döntöttem akárki akármit mond, én most adalékanyagokat fogok bevinni a dzsembe. Úgyhogy körbenéztem a boltokban lelhető dzsemesítő-zselésítő anyagok után, és végül vettem is, bár, hogy milyet, azt tutira elfelejtettem (vagy, ha végsem, akkor sem fizet senki sem a reklámért..:)

Epres dzsem

1,5 kiló tisztított eper (a kicsit nagyobbak félbe, negyedbe vágva)
1 tasak 3:1 dzsemesítő
20 dkg méz

Cseresznyés dzsem

1,5 kiló magozott cseresznye
1 tasak 3:1 dzsemesítő
20 dkg méz
egy rúd vaníliából a magok

A dzsemesítő utasításai szerint jártam el, a gyümölcs 2/3-át összeturmixoltam, a többi félbeszedve került bele (a meggynél szintén).

Meggyes dzsem (folyósabb)

2 kiló meggy
2 tasak 2:1 dzsemesítő
30 dkg méz

Csokis meggyes dzsem

A meggyes dzsem kimerése közben tudatosult, hogy van itthon (mint mindig) egy tábla jó minőségű keserűcsoki, úgyhogy egy kb. két deciliternyi dzsembe beletördeltem 30 dkg csokit, addig kevertem, amíg fel nem olvadt, majd ugyanúgy üvegbe töltöttem, mint a többit.

Minden dzsemet, az üvegbe töltés és tető rászorítása után, 20-30 percre fejreállítottam, és mivel teljesen tutira akartam menni, ezért bizony dunsztban hűlt ki valamennyi, ha kell, ha nem:)

Másnap, kis keresgélés követően mindet felcímkéztem. (Külsőre a meggyet a cseresznyétől csak az állaga különbözteti meg)

A befőttek hézi cimkézéséről itt olvashattok hosszasabban.

No comments: