2008/06/07

Meggyes clafoutis

Végigböngésztem a villám sebességgel elterjedő clafoutis recepteket, majd nem tettem sokkal többet, mint, hogy a legszimpatikusabbat (a minimális liszt, ugye...) átalakítottam a mi ízlésünkre: cukor helyett méz, a fehér liszt helyett tönkölyliszt került bele, viszont a vaj mennyiségét sajnos nem csökkentettem, következőnek már kevesebbet fogok beletenni, mert a mi ki madárka gyomrunkra is figyelemmel kell lenni:))

Így nézne ki:

- fél kiló meggyből amennyi magozás után lesz:)
- 3 tojás
- 2,5 dl tej
- 5-6 dkg teljes kiőrlésű liszt
- 5-6 dkg méz
- 4-5 dkg vaj (ez már a csökkentett mennyiség)

Egy tortaformát kikentem, belepakoltam a meggyet, a többi anyag keverékét ráöntöttem, majd 180 fokon kb. 45 percet kellett volna sütnöm (sajnos tovább bent maradt, úgyhogy szépen megbarnult, ámbár ez az élvezeti értékén nem rontott:))



Szegény finomság nem lett túl fotogén, ráadásul esős nap lévén nem találtam elég természetes fényt a lakásban, úgyhogy a párkányon várta ki azt a nagyjából egy percet, amíg a nap méltóztatott előbújni a felhő takarók mögül.



A nagy keresgélés közben egy jó kis clafoutis-kincsesbányára leltem (konkrétan a Hay Hay it’s Donna Day 19. fordulójára), ahol jobbnál jobb változatok láthatóak.

No comments: