2008/05/04

Árpával rakott karfiol

Őrizgetek egy ideje egy csomag árpát itthon. Nem is tudom pontosan, hogy miért is vettem meg, bár gyanítom, hogy valamiféle egészségmegőrző szerepet szánhattam neki, de valahol megrekedt a terv:) Így aztán azzal kezdtem, hogy alaposan megvizsgáltam a lejárati dátumot (nagyanyáink kamrájában az ilyesmi hosszú-hosszú ideig elállt, dátum nélkül is, de ha már egyszer ráírják akkor megvizsgálom), majd megforgattam párszor, hogy lássam nem költözött-e bele valamiféle szárnyas jószág, amit nem kívánnánk megenni. Szerencsére minden irányból megerősítést kaptam: árpát fogunk enni.

Hozzávalók:

- 25 dkg árpa
- fél karfiol
- kb. egy maréknyi apróra vágott sonka
- egy kis doboz tejföl
- füstölt sajt
- só, bors, egyéb fűszer tetszés szerint

Először is alaposan beáztattam nagyjából 2-3-szor annyi vízben (ez bizony nálam majd egy napra sikeredett, de persze nem kell ennyi:). A jól kiázott árpát kevés sóval kis lángon nagyjából 20-25 percig főztem, majd fedővel lefedve állni hagytam, hogy a folyadékot felszívja. A karfiolt sós vízben forrás után 3-4 percig főztem, hogy éppen csak puhuljon egy kicsit.

A jénai edényem alját egy pici szalonnával kikentem, beleterítettem nagyjából egy ujjnyi rétegben az árpát. Erre apró kockákra vágott házisonkát szórtam, majd a karfioldarabokat is elosztottam rajta. A tejfölt sóval, borssal és kevés snidlinggel összekevertem, és az kanállal szétosztogattam. Az egész tetejére füstölt sajtot reszeltem. Nagyjából 20-25 percig vesztegelt a sütőben, míg a sajt aranysárgára pirult rajta.

No comments: