2008/05/18

Paprikás kumóka

Múlt heti kelt tésztáim felidéztek bennem egy régi szép emléket, aminek nyomán úgy döntöttem, hogy ezen a hétvégén is tekercseket fogok gyártani. A legtöbbjük az előzőhöz hasonló kakaós csigácskává vált (pávává vált..), viszont a tészta egy részét kimenekítettem, és paprikás kumókát gyártottam belőle, emlékeim alapján úgy, ahogy nagyanyám csinálta gyerekkoromban (azt leszámítva, hogy itt-ott a modern időkhöz igazgattam).

A paprikás kumóka kizárólag a töltelékben tér el a hagyományosan megszokott verzóktól. Az általam amúgy ritkán használt fűszernövényt kevesen tennék bele édességbe, pedig megéri a kockázatot.

A kinyújtott tésztát megöntözzük pár evőkanál olajjal (vagy olvasztott vajjal, esetleg zsírral), annyira, hogy szétkenve vékony felületet képezzen rajta. Ezt megszórjuk édes őrölt pirospaprikával, úgy hogy mindenhova jusson (természetesen ízlés kérdése mennyire, de én nem fukarkodtam). Majd az egészet megöntözzük mézzel (esetleg gyümölcscukorral), úgy, hogy szintén mindenhova kerüljön.  Ha mennyiségeket kéne mondani, akkor azt javaslom mindenből annyit tegyünk, amennyit egy kakaósra tennénk, csak a kakaót ezúttal paprikával helyettesítjük.

A kakaósakkal együtt sütöttem, a vége felé mézes tejjel meglocsoltam, hogy sokáig puha maradjon. Persze, ha még marad belőle.



A széle kicsit száraznak tűnik, és bár nem az, de ez volt a rész, ami nem támaszkodott semmihez:)

1 comment:

Eat'aliano said...

Kedves Mithrile!

Húúú, hát a Te csigáid jobban néznek ki... Nagyon guszták és a blogod is szuper!!!!
Örülök, hogy felfedeztem!!!! :))))

Üdv