2008/05/25

Csigás kenyér

Először a Macikonyhán láttam ezt az érdekes tekert-vágott kenyeret, amiről aztán meg is feledkeztem, annak ellenére, hogy le is mentettem a receptet. Két napja a gaszto.blog-ot olvasgatva viszont Zsúrkenyérnél újra felfedeztem ezt a szépséget.

A kenyeres kosarunkban egyetlen túrós zsemle figyelt, ezért aztán nem vártam sokáig: azonnal nekiláttam. Már fél tizenkettő környékén jártunk, amikor a sütőből kivettem, és nem volt erőm a fotózáshoz, így megkíméltem másnap reggelig, amikor a fotózást követően hamarosan elkövettem a gyalázatot: letörtem belőle egy szép darabot, hogy befaljam.

Mára még egy kevés maradt belőle, és bár nagyon finom volt még mindig, tegnap kicsit frissebbnek éreztem. De nem kell félteni minket, mivel tegnap este fél tizenkettőkor (ugye, a megszokás) újabb darabot szedtem ki a sütőből, úgyhogy mára is megvan a mindennapi kenyerünk:)


Amúgy az illata és az íze is eléggé eltér az általam megszokott kenyerektől. Ráadásul akárhányszor a konyha felé megyek mindig ingerel, hogy csak egy falatnyi réteget letörjek. Szerintem mindenképpen érdemes kipróbálni.

A receptet teljesen a Maci által leírtak szerint csináltam, a lisztnél volt csak változás. A kovászt bio teljes kiőrlésű rozslisztből, a többit bio tönköly fehér lisztből csináltam.


Uborkával és piacról szerzett friss tehén-gomolyával.

No comments: