2008/05/28

Epres-ricottás torta

Hétfő este ráébredtem, hogy nagyon jó kedvem van. Olyan nyáriasan jó. Meleg van, egy hete minden nap turmixokat gyártok és nyitva vannak az ablakok, amikor csak lehet. Ha van mikor ünnepelni, hát akkor most: sütök egy tortát!

Aztán kicsit reálisabban is átgondoltam a dolgot, miközben másnapi ebédünket gyártottam és arra jutottam, hogy elég lesz nekünk egy kicsinyke torta is.

Hát piskóta sem minden nap van nálunk, mert ha könnyű tészta, akkor már inkább bögrés-keverős. Úgyhogy elővettem a "horváthilonát" és megkerestem benne a vizespiskótát, majd az alapján gyártottam egy hagyományos piskótát két tojásból (tönköly fehérliszttel és gyümölcscukorral...).

Miközben legkisebb fémfülű lábasomban emelkedésnek indult a tészta, én vadászatra indultam. 
A hűtőben egymáshoz gondolatébresztően közel ácsorgott egy tál eper meg egy doboz ricotta. A sors is egymásnak szánta őket.

Így aztán egy nagy maroknyi epret megmostam és félbe vagdaltam, majd mivel ez volt életem első ricottája tanulmányozni is kezdtem, hogy hogyan kellene vele bánni. Hát első kóstolásra kissé megijedtem a szinte semmilyen íztől, ne kevés méz és citromlé segítségével hamar kikevertem a krémet.

Miután a piskóta megsült, és kihűlt a rácson, kettévágtam, mindkét felét a krémmel megkentem, az egyikre sűrűn rápakoltam az epreket, majd a másik felet is ráborítottam. A maradék krémet a tetejére kentem, és még némi eperrel is díszítettem.
(Itt kénytelen vagyok félig-meddig elhallgatni, egy 5 eper feláldozásával járó kísérletet, ami arról szólt volna, hogy én rózsát fogok gyártani eperből. De nem adom fel, csak következőnek keményebb epreket fogok keresni:)

Az egész elfért egy kistányéron. Igaz nekem egyszerre egy nyolcad szelet elég volt, de másnap egy teljes negyedet benyomtam.


Ma vettem egy újabb adag ricottát, úgyhogy folyt. köv.

No comments: