2012/08/07

Teljes kiőrlésű cukkinis gyümölcskenyér


Nemrég egy régi barátnőméknél jártam, akiknél különösen jó lett az idei cukkini termés. Ekkora már kipróbáltak jópár receptet, de egy idő után, főleg, mivel a fagyasztójukban sem volt hely, örültek volna pár cukkinimentes napnak:)

Mivel mi idén addig nem készítettem semmilyen cukkinis dolgot, így mindenki nagy megelégedésére elhoztam a kertben található két legnagyobb cukkinit (1,6 és 1,9 kilósak voltak...), hogy kicsit én is kísérletezzek.

Mivel a barátnőm említette, hogy kapott egy nagyon jó cukkini kenyér (vagyis gyümölcskenyér) receptet, ezért hazaérve én is keresgélni kezdtem. Természetesen, ahogy mindig, millió féle változatban készítik ezt a kevert sütemény, így végül az összetevők mellett a képek döntötték el a kérdést, vagyis leginkább az az egy, amelyiken a blogger gyerekkori receptes füzete látható:) Eredeti recept itt.

Az eredetihez képest változtattam, természetesen, a liszten, illetve a sütőpor-szódabikarbóna kombót is egyszerűen sütőporral váltottam ki.


Teljes kiőrlésű cukkinis gyümölcskenyér

30-35 dkg reszelt cukkini
3 tojás
12 dkg méz (vagy 15 dkg sötét nádcukor)
15 dkg olvasztott vaj vagy napraforgó olaj
1 teáskanál vanília esszencia
35 dkg teljes kiőrlésű liszt (nálam graham liszt)

fél teáskanál só
1 csomag sütőpor (nálam 11 g)
1 teáskanál fahéj
fél-fél teáskanál őrölt gyömbér és kardamom (vagy pl. szegfűszeg)
1 nagy marék darabolt dió (elhagyható)
1 nagy marék mazsola (elhagyható)

A tojásokat habosra kevertem, majd hozzáadtam a kinyomkodott cukkinit, a mézet, a vajat (vagy olajat) és a vaníliát, az egészet alaposan elkevertem. A méznek, ha nem szoba hőmérsékletű, kell pár perc, hogy beleolvadjon.

Ezt követően adtam hozzá a lisztet, a sütőport, a sót és a fűszereket. Ezekkel szintén alaposan elkevertem. Én ezúttal egy marék diót és mazsolát is tettem még bele, hogy gazdagabb legyen. A masszának nem szabad túl folyósnak lennie, ha mégis az, akkor 1-2 kanál liszt még mehet bele.
Én ilyenkor még kóstolni szoktam, hogy elég édes és fűszeres-e de természetesen ezt el lehet hagyni.

Én két hosszúkás, kb. 10x20 centis formába osztottam szét, és előmelegített sütőben közepesen erős lángon nagyjából 40 percig, illetve tűpróbáig sütöttem.

Sütés után rácsra borítottam, és hagytam ott kihűlni. Napokig finom friss marad.

A recept kakaósan is készíthető, amikor a liszt egy részét nem édesített kakaóporral helyettesíthetjük. Ebben az esetben apróra vágott csoki is mehet bele.

No comments: