2012/07/10

Kókusz fagyi - csak nekem


Hétvégén eszembe jutott, hogy kókusz fagyit kellene csinálni. Aztán az is eszembe jutott, hogy ezt már évek óta mondogatom magamnak.

Nagyjából egy napot még így is késett a projekt, amíg összedobtam egy receptet. Ezúttal egyedül én vagyok a kísérleti nyúl, mert a kókuszt csak én szeretem:D

Valaki kérdezte, hogy miért teszek tejfölt a fagyiba (pl. a Chunky Monkey-nál), ez alapvetően amiatt van, mert melegben a csak tejszínes fagyik nagyon nehezek, laktatóak tudnak lenni, a tejföl viszont hasonló ízt és sűrűséget ad, kisebb zsír tartalom mellett is.

Kókusz fagyi

4 dl kókusztej
20 dkg tejföl
10 dkg kókuszpehely vagy kókuszreszelék
3 evőkanál méz

A hozzávalókat jó alaposan összeturmixoltam (2-3 percig), majd lefagyasztottam. Fogyasztás előtt kicsivel érdemes kivenni a fagyasztóból, hogy egy kicsit olvadjon.

A tejföl miatt nem annyira tejszínes ízű, viszont szerintem nagyon jól esik az a nagyon enyhe tejfölös-savanykás íz (nem savanyú, csak nem annyira édes:).

Mielőtt szó érné a ház elejét, hogy mostanában csak fagyit eszünk, a mai vacsora lecsó lesz:D

No comments: