2012/04/09

Teljes kiőrlésű répatorta


Tavaly már belekezdtem
ebbe a posztba, aztán ahogy telt az idő, kiment a recept a fejemből. Pár hónapja azonban annyira szép répát találtam a piacon, hogy rögtön vettem is belőle két kilót (rágcsálni leginkább). Azonban, ahogy már más is tapasztalhatta, sajnos ezek a répák már nem a régi, hónapokig életben maradó típusúak, így egy hét múlva azt vettem észre, hogy a megmaradtak vészes ütemben satnyulnak, azonnal tudtam a megoldást: sürgősen répatortát kell sütni!

Magát a répatorta receptet még régebben választottam, majd formáltam saját ízlésre. Ebben a változatban a legnagyobb munkát a sárgarépák megcupolása és lereszelése jelenti, a többi valóban gyerekjáték.

Teljes kiőrlésű répatorta

25 dkg reszelt sárgarépa
20 dkg teljes kiőrlésű liszt
8 dkg méz + 8 dkg sötét nádcukor
vagy
15 dkg méz
1 sütőpor
15 dkg darabolt dió
1,5 dl olaj vagy olvasztott vaj
fél teáskanál fahéj, gyömbér, kardamom
csipet só

A répákat megpucoljuk, reszeljük, majd előbb a folyadékokat, majd a száraz anyagokat hozzákeverjük. Ez a tészta nem lesz folyós, inkább csak ragacsos állagú, de, ha túl száraznak érezzük, egy-két evőkanál vizet nyugodtan önthetünk hozzá.

Szögletes (kb. 20x30) vagy közepes kerek sütőedényben közepesen erős lángon 25-35 percig sütjük, vagy amíg a belé szúrt hústűre már nem ragad a tészta. Harmadik lehetőség, hogy az egész lakás tele lesz az illatával - lefekvés előtt ne süssük:D

2 comments:

Anonymous said...

jól látom, hogy nem kell tojás a répatortába vagy csak kimaradt véletlenül a receptből?

mithrile said...

Szia!

Ebbe a répatorta változatba nem kell tojás, anélkül is összeáll. Talán egy nagyon kicsit morzsálódós lesz, de nem szétesős.