2011/01/09

Fish(cake) & chips


Valahogy a hal nem jön be. Vagy nem mindig. Ritkán. Vagy ilyesmi. Lényegében olyan, hogy halat megkívánni, nálam nem létezik.

Viszont a fagyasztóban valamilyen alap halféle mindig van, ráadásul az ajtajában, hogy akármikor kinyitom a fagyasztót, lelkiismeret furdalásom lesz, hogy még mindig ott áll.

A múlt év végén sajnos hosszabb időt töltöttem szobafogságban, így volt időm elgondolkozni, hogyan is szeretném kezdeni, illetve tölteni ezt az évet. Végül a hal is felkerült arra a listára, amin számos étel szerepel, amelyeket valamilyen módon szeretnék jobban megkedvelni.

Keresgéltem egy ideig, mire eljutottam odáig, hogy a fishcake lesz a megoldás (szerintem a halfasírt végtelenül hülyén hangzik:), méghozzá az a változat, ami valamilyen arányban krumplit is tartalmaz, így enyhítve, a számomra kevéssé kedvelt ízt.

Egyelőre ezt a receptet használtam alapnak, bár még biztosan folytatom a kísérletezést.

Fishcake

20 dkg halfilé
20 dkg krumplipüré (pl. maradék)
fél teáskanál kapor
1 citrom reszelt héja
1 tojás

tk. liszt (sütés előtti beleforgatáshoz)

A halat 5 perc alatt nagyon kevés vízben megpároltam, majd villával összetörtem és hozzákevertem a többi hozzávalót. Így egy elég lágy masszát kapunk, úgyhogy óvatosan pogácsákat formáztam belőle, és egy tálcán kb. 10 percre a fagyasztóba tettem.

Ezután szintén óvatosan megforgattam egy kis teljes kiőrlésű lisztben, és kevés forró olajban mindkét oldalát barnára sütöttem.

Mivel még bőven volt előre főzött krumpli, így a maradékot sóztam, borsoztam, és szintén az olajban átpirítottam.

No comments: