2011/01/16

Creme caramel


Az előző félévben-évben bizony több alkalommal bűnöztünk, vagyis eltértünk attól, a saját magunk által előírt, étrendtől, amin jó ideje élünk. Éreztem is rendesen a negatív hatásait a dolognak, a plusz kilóktól a napokig tartó fejfájásokig.

Ahogy említettem, decemberben volt időm eltöprengeni a dolgokon, és januártól meghirdettem a kaja-inkvizíciót, és annak első lépéseként azoknak az alapanyagoknak az elajándékozását, illetve gyors elhasználását, amelyeknek nem is lenne szabad otthon megtalálhatónak lenniük.

Szerencsére nem volt azért sok minden, azonban a polc egyik eldugott részéről előbukkant egy kevés fehér cukor is (ezek, ugye, soha nem romlanak meg...). Egy darabig gondolkoztam, hogy két maroknyi cukrot érdemes-e elajándékozni, aztán arra az okosságra jutottam, hogy még utolsó alkalommal olyat teszünk, amit már régen: elhasználjuk.

Valamikor régen már készítettem creme caramelt, de már nem találtam a receptet, úgyhogy úgy döntöttem Chili & Vanilia receptjét használom fel erre a célra, azúttal változtatás nélkül. A receptet nála megtaláljátok, tényleg semmit nem változtattam rajta.

Azt kell mondjam, gyönyörűséges desszert lett belőle, összeségében 4 adag lett a creme brulée tálkáiban, viszont nekünk nem jött be az íze. Talán, ha eltértem volna a recepttől, és tettem volna bele legalább pár szemcsényi vaníliát, akkor tökéletes lett volna számunkra, így viszont a négyből kettő és fél fogyott el összesen, és az is leginkább a ropogós karamell miatt, ami egy része a tálkákban maradt, és így megőrizte eredeti állagát.

Valószínűleg megpróbálkozom még vele, egy kis vaníliával vagy egy enyhén gyümölcsös változattal, de egyelőre nem lett nálunk a creme brulée alternatívája.

No comments: