2009/11/13

Elfelejtett képek - Vegán palacsinta

Továbbra is a régi képek között kutakodva jutott eszembe, hogy vegetáriánus barátaink is meglátogattak minket még júniusban, komoly kihívás elég állítva, ami az ebédet illeti: sem cukor, sem fehér liszt, sem hús, sem tojás, sem tej... Na, de akkor mit eszünk?

Őszintén szólva a főételre már nem emlékszem, és kép sem készült róla, azonban a desszert nagyon is megmaradt emlékezetemben, mivel életemben először készítettem tudatosan vegán ételt, ráadásul hagyományos palacsintát már évek óta nem bírtam sütni (tizenévesen még dobáltam is, huszonévesen már mindig leragadt...), ezt viszont, az utolsó darabig én sütöttem meg.



Receptet innen vettem (bár már Merci is egy másik receptet vett alapul:), a recepten leginkább annyi módosítás történt, hogy teljes kiőrlésű búzalisztre cseréltem.

Vegán teljes kiőrlésű palacsinta
(serpenyős és palacsinta vastagságtól függően 12-15 db)

- 45 dkg teljes kiőrlésű liszt
- 1,5 l szóda
- 1 ek őrölt lenmag 2 ek vízben elkeverve
- 2 ek olaj
- késhegynyi sütőpor
- csipetnyi só

A száraz anyagokat összekeverjük, először az olajjal és a lenmagos vízzel, majd lassanként a szódával csomómentesre keverjük, például habverővel.

Én egy fél óráig hagytam pihenni, illetőleg a lisztet megdagadni. A végén kicsit sűrűnek tűnt a tészta, így még egy kevés szódát öntöttem hozzá.

A serpenyőt elsőre kicsit alaposabban kiolajoztam (pláne magamhoz képest), később kb. minden 8-10. palacsintávál egy fél kávéskanálnyi olajat csepegtettem az edénybe.

Nagyon gyorsan, és könnyen sül, könnyen feljön, és az elsőre meglepő kinézet (már sütés előtt barna a tészta, a liszt miatt) ellenére is nagyon finom, és nagyon ízletes.

Mi túróval és frissen főzött málnalekvárral, majd vegyesen túrós-bodzalekváros töltelékkel ettük. Isteni volt, és percek alatt mind elfogyott.


Fogyasztási javaslat:)

No comments: