2008/03/28

Earth hour - a Föld órája



Alig pár perce olvastam a National Geographic-on a hírt, és úgy döntöttem én is csatlakozni akarok. Hogy mihez is?
2008. március 29-én, szombaton 20.00-21.00 óráig világszerte várhatóan több millióan kapcsolják le majd a villanyt a globális felmelegedés elleni összefogás jelképeként. A kampányt a WWF szervezte meg, először 2007-ben Sydney-ben, de azóta is olvastam hasonló próbálkozásokról.



Hiszen mind tudjuk, hogy a fényszennyezés mértéke elhatalmasodott világszerte, s jó néhány tanulmány mutatta már ki, hogy annak milyen káros hatásai vannak nem csak a környezetre, hanem az emberi szervezetre is!



Természetesen lehet azt gondolni, hogy ez az egy óra mit sem jelent ahhoz az energiapazarláshoz képest, ami nap mint nap történik, ráadásul, ha mi egyedül kapcsoljuk le a villanyt akkor még annál is kevesebbet tettünk. Ennek ellenére azt gondolom, hogy Magyarországon is sokan lesznek, akik úgy döntenek, hogy csatlakoznak, sőt a fent említett hír éppen arról szól, hogy Pécs városa is csatlakozott (sajnos eddig egyetlen magyar városként).

Ha te is szeretnél csatlakozni, akkor akár regisztrálhatod szándékodat az earthhour.org oldalon is, de természetesen az is elég, ha valóban kikapcsolod a villanyt (igen, a hűtőt is).


No comments: