2008/01/27

Narancskoszorú, avagy az egészséges élet "mellékterméke"

Minden reggel kifacsarok két narancsot. Azon a jó kis régi fajta műanyag facsarón. A művelet legfeljebb 3 percet vesz igénybe, és mennyivel másabb így kezdeni a napot.
Viszont két narancsnak ott van 4 fél héja. Az egy héten már 28. Nem is számítva, hogy esténként általában elfogy egy termetesebb spanyol narancs is, bontását megkönnyítendő négy felé felvágva a héját. Az még plusz 28. Ekkora mennyiségnél már felötlik az emberben (bennem legalábbis mindenképpen), hogy talán valahogyan a narancs héját is lehetne hasznosítani.

Régebben talán kandírozott narancshéjat készítettem volna belőle, de manapság már nem eszünk ilyesmit. Végül beugrik, milyen szépek voltak valamelyik kézműves vásárban azok a bevagdalt, kiszárított narancsok. Így aztán a díszítési szerepre voksolok.
Vicces módon az is eszembe jut, hogy vajon a feng shui mit mond a szárított narancshéjról ( a száraz virágokat tudom, hogy ellenzi) - nehogy valami szörnyű rontást hozzak a fejünkre...:)
Végül pár napos szárítgatás után eszközöket ragadok, és megalkotom konyhánk legújabb díszét.

Kell narancshéj, drót, drótvágó, kés.



A héjakat előre bevágtam, vagy kilyukasztottam.



Kiraktam, hogyan is nézne majd ki.



A drótot belefűztem a lyukakba, szorosan, de úgy, hogy a héjak ne törjenek el.



Nagyjából kört formáltam belőle, a drót két végét összefogtam-sodortam, majd még egy szalagot is rákötötem. Et voilà.


Utólag jutott eszembe, a narancshéjakat mindenképpen olyan helyen szárítsuk, ahol valamennyire szellőzni tud, pl. rácson, de a legjobb hely neki a radiátor teteje, itt egy nap alatt gyönyörűen kiszárad.

No comments: