2008/11/05

Hogyan bűnözünk mi?

Vannak időszakok, amikor a saját magunk által választott étrend, amiről, ugye, ez a blog is mesél, valahogy inkább terhünkre van.


Ennek első változata, amikor a sokadik hosszú munkanap után elfelejtettem megvenni valamit az ebédhez/vacsorához és marad a vajas kenyér (ha sütöttem kenyeret...:), vagy valami, ami nem tetszik. Ilyenkor bizony rendelünk, vagy hétvégente, étteremben eszünk.

Rendelni, ritka kivétellel, egy helyről szoktunk, az Il Treno pizzái közül néhány változatot minimális bűntudattal eszünk meg, a Marghareta és a Quattro Formaggi az örök favoritok.

Az étterem választásban ugyanilyen csökönyösen ragaszkodunk egyetlen egyhez, a Friday's (azaz teljes nevén a Thanks God it's Friday's:), annak is kizárólag az Oktogonon található étterme. Megmondom őszintén, volt már, hogy elgondolkoztam, hogy vajon mit miből csinálnak, de általában levest (mindet tudom ajánlani) és valamilyen főételt választok, azoknál nem félek annyira, a desszertekről pedig tudom, hogy elég édesek, így, ha rászánom magam, tisztában vagyok nagyjából a cukor mennyiségével, amit beviszek a szervezetembe...:) Olykor azért muszáj veszélyesen élni, no.

Az étrendünkben való vétkek második változata, amikor olyan dolgokról (illetve leginkább csak egyről) van szó, amit szeretünk, és nem is akarjuk megvonni magunktól.

Nem hiszem, hogy nehéz lenne kitalálni, ez bizony az édesség. Elsősorban a sütik, amikből nem csak hétvégén készül, hanem a heti menüben is van egy nap, amikor leves és desszert az ebéd, plusz, amikor van rá energiám, akkor valamilyen kekszet is sütök, amit a reggeli teához, kávéhoz lehet fogyasztani.

Még mindig elsősorban (mert nem lehet másodiknak sorolni) a jó minőségű csoki. Ezek mindig minimum 50%-os csokik, tej nélkül, általában cukor nélkül, vagy gyümölcscukorral. De természetesen egy nagy kakaó tartalmú csokiban azért lehet egy minimális cukor is, legfeljebb ritkábban, és kevesebbet eszünk. Jelenlegi kedvencünk ez utóbbi kategóriába tartozik (kávés 1848), de nemrég megkóstoltunk egy 50%-os Milkát is, ami valamennyi tejet is tartalmazott, és erősen kávés íze volt, no az sem volt rossz egyszer.

2 comments:

Dia said...

Szia!

Nézz be hozzám, körkérdést kaptál :)
http://diaboszikonyhaja.blogspot.com/2008/11/7-dolog-magamrl.html
Ha megtörik a link, akkor :
http://diaboszikonyhaja.blogspot.com
és a "7 dolog magamról" posztot keresd!

Ha nem vettem észre, hogy már játszottál, akkor bocsi!
Üdv
Dia

Dia said...

Szia!
Megkaptam az üzenetedet, de ez nem igazságos áááám! Te tudod, hogy én ki vagyok, de én csak a blogozós nevedet tudom :-(
Dia