2012/12/14

Mézes tojáslikőr


Valamikor novemberben elkezdtem fejben listázni, hogy miket kéne kipróbálni a karácsonyi időszakra hivatkozva:) Végigböngésztem pár oldalt, majd rájöttem, hogy bár ilyenkor időszerű, mégsem ittam tojáslikőrt legalább 15 éve.

Mivel ilyesmit természetesen nem vennénk meg boltban ezért kerestem egy gyors és egyszerű receptet (Édes és Keserűnél találtam egy szimpatikus változatot).

Amit változtattam, az természetesen a cukor, ami helyett, főleg egy italban, adja magát, hogy mézet használjunk. Másrészt a tejszín számomra egy kicsit nehéz lett volna, ezért teljes egészében sűrített tejre cseréltem.

Mézes tojáslikőr


3 tojás sárgája
10 dkg méz
3 dl natúr sűrített tej
1 rúd vanília kikaparva
egy csipet szerecsendió
2 dl fehér rum
 
Egy edényben vizet tettem fel forralni, közben egy másik, fém, edényben egy kis habverővel összekevertem a tojások sárgáját a mézzel, a vaníliával, a szerecsendióval, majd a sűrített tejjel.

Amikor összekevertem, a gőz fölé tettem, majd állandó keverés mellett összefőztem, amíg elkezdtett sűrűsödni. Ekkor levettem a tűzről, és hagytam kihűlni (ez nálunk a kamrában csak egy óra:).
 
Amikor kihűlt beleöntöttem a fehér rumot és a habverővel alaposan összekevertem.
 
Mivel még a legóvatosabb tojés szétválasztás mellett is kerülhet bele tojásfehérje, ezért az üvegbe szűrőn keresztül öntöttem. Egy fél literes üveg teljesen megtelt ezzel a mennyiséggel.
 
Fogyasztás előtt érdemes felrázni.

No comments: