2012/11/24

Teljes kiőrlésű fűszeres linzer csillagok


Idén nem fogok mézeskalácsot sütni. Nem mintha ez komoly veszteséget jelentene a süti fogyasztásunk tekintetében, mert kismillió féle linzer és egyéb finomság várható ebben az időszakban.

Amint eldöntöttem ezt, rögtön befészkelte magát a fejembe a gondolat, hogy ennek ellenére valami egyszerű fűszeres kekszet kellene sütni. Sokáig nem gondolkoztam a dolgon, a legegyszerűbb linzer receptet vettem elő ehhez a recepthez.

Fűszeres linzer csillagok
(kb. 70 db)

30 dkg teljes kiőrlésű roszliszt
20 dkg graham liszt
25 dkg vaj
10 dkg méz
1-1 teáskanál őrölt szegfűszeg, fahéj és gyömbér
1 teáskanál vanília kivonat
1 csipet só

(Igény szerint mehet még bele egy fél teáskanál sütőpor és egy tojás, de ezek nélkül is működik a recept.)

A lisztet összemorzsoltam a vajjal, majd beleszórtam a fűszereket, végül a vajat és a vaníliát is, és egynemű tésztává gyúrtam. Betettem egy fél órára a hűtőbe, majd kivéve vékonyra nújtottam és kiszaggattam. (A kis lyukakat evőpálcikával szúrkodtam.)

Sütőpapíros tepsin, közepes lángon addig sütöttem, amíg az aljuk barnulni nem kezdett (kb. 12 perc). Óvatosan szedegettem ki, mivel melegen elég törékeny.

Fémdobozban nagyon sokáig eláll. Aki nagyon lelkes, az olvasztott csokiba is mártogathatja:)

 

3 comments:

Anazar said...

Remek fűszerezés!

Bridge said...

Szépek lettek, biztosan finomak is. :)

mithrile said...

Köszi szépen!
Az íz és fűszerezés valóban jó lett, de nem is én lennék, ha nem gondolkoznék azon hogyan bonyolíthatnék majd rajta:)