2012/04/03

Újra támad a Zombi (Almás)


Új év - újra blogolás:)

Mivel is kezdhetném, mint egy teljes lemerültségben sütött, nálunk már csak Zombi Almás néven szereplő sütivel.
Előnyei:
- tavaszi fáradtság, testi, lelki lemerültség esetén, szinte üres kamrával is süthető
- alig tartalmaz kalóriát

Hátrányai:
- miliszekundumok alatt elfogy

A receptről már volt szó (itt és itt), de mivel mindig változtatok rajta kicsit, ezért íme a legutolsó változat:

Zombi Almás

1 tojás
3/4 dl méz
1 dl teljes kiőrlésű liszt
1-2 közepes alma
1 teáskanál fahéj
1-2 teáskanál méz a tetejére
1 dkg hideg vaj
1 marék vágott dió
nagyon kevés vaj a forma kikenéséhez

A tojást, a mézet és a lisztet összekeverem, a kikent sütőedénybe öntöm (ezúttal egy Ikeás kerámia), majd kanállal kicsit elsimítom. Az almát megpucoltam, és vékony szeletekre vágtam, majd többé-kevésbé szabályosan a tetejére pakolgattam. Megszórtam a fahéjjal, nagyon kevés mézzel és egy marék apróra vágott dióval, hogy még finomabb legyen.

A sütőt nem melegítettem elő, nehogy az edény megrepedjen a hőkülönbségtől, így együtt kb. 25-30 percet süttek közepesen erős lángon (vagy amíg a széle picit piculni kezd).

Lehet még variálni természetesen más, nem túl lédús gyümölccsel (pl. körte), mazsolával, aszalt gyümölcsökkel, egyéb magokkal.

No comments: