2008/04/19

Édes-éhség 1.

Mondhatnám, hogy hajjaj, meg ejnye, és így tovább. Igaz cukrot nem eszünk, de mostanában rohamosan nőtt az igényünk az édesre. Úgyhogy ide-oda beszúrok egy teljes kiőrléses, max mézes fincsiséget, hogy enyhüljön az éhségünk.

Hétvégén oda jutottam, hogy estefelé sütöttem meg azt a Szupergyors almás sütit, amit fűszerkertnél találtam. És ez alól még az sem ment fel, hogy valóban extragyors és alig-anyagigényes sütiről van szó. Miféle dolog este hétkor sütit sütni? Egészen felháborítom magam. Persze a 6 szeletke eltüntetéséből is kivettem a részem, úgyhogy van is miért szánnom-bánnom:)

A receptet általam elkövetett változata imigyen néz ki:

1 tojás
3/4 dl méz
1 dl teljes kiőrlésű liszt
1,5 alma
1 teáskanál fahéj
1 teáskanál méz
1,5 dkg hideg vaj
nagyon kevés vaj a forma kikenéséhez

A tojást, 3/4 dl mézet és1 dl lisztet összekevertem, folyós állagú valami lett belőle. Az előzőleg minimális vajjal kikent jénaiba beleöntöttem, elegyengettem. A megpucolt almát felszeletelve ráfektettem, majd rászórtam 1 teáskanál fahéjat és "meglocsoltam" kb. 1 teáskanál mézzel. A vajat nem reszeltem (mert elég hideg nem volt, a vajtartót meg nem akartam a fagyasztóba dugni), úgyhogy szabálytalan kis kockákat vágtam, és nagyjából elszórtam.

Mivel a sütő a jénaival együtt melegedett így kb. 25 percig sült. Ilyen lett:

2 comments:

Maimoni said...

Óóó, jól néz ki... Az én életemet is megmenthetné...))

mithrile said...

Ha most nekilátsz, tíz órára már készen is lesz:D Komolyan.