2008/01/15

Cukormentes almás lepény - Sugarfree apple pie

Nem is tudom hogy hívják ezt, talán cross-posting? Mindenesetre ezt a receptet, a képpel együtt már feltettem a multiply-ra is, de úgy gondoltam itt is megvan a helye. A kép még karácsonyi, de szerencsére az eredetivel ellentétben, ez még megvan:)

Hozzávalók:

- 25 dkg liszt (én 20 dkg teljes kiőrlésűt + 5 dkg sima lisztet használtam)
- 25 dkg sovány túró
- 25 dkg vaj vagy margarin

ezeket összegyúrni, esetleg fahéjjal, citromhéjjal, vaníliával (nem vaniliás
cukorral) ízesíteni. 1-2 órát letakarva, hideg helyen pihentetni.

A töltelékhez én 5 nagy édes almát, fahéjat, gyömbérport, kb. 10-15 dkg darált
diót használtam. Az almát lereszeltem, a fahéjjal, gyömbérrel ízesítettem, állni hagytam.

A tésztát kétfelé választottam, tortaformába az egyiket belesimogattam,
rákentem egy evőkanál mézet (szigetelésnek), erre a darált dió felét, majd a jól
kinyomkodott almát, majd a dió másik felét szórtam. A tészta másik felét
rátesszük az egésszre, esetleg, ha marad ki egy kis tészta, akkor
díszitgethetjük.

Az egészet az alma visszamaradt levével megkentem, majd sütőben kb. 30-40 percig
sütöttem (nem mértem az időt, a lényeg hogy a tészta jól átsüljön, és a teteje
is piruljon egy kicsit)

Nagyon-nagyon finom lett!!

---

Ingredients:

- 25 dkg flour (I used 20 dkg whole + 5 dkg white)
- 25 dkg butter or margarine
- 25 dkg thin cottage cheese

Knead the dough (maybe with some cinnamon, lemon zest or real vanilla) then
chill for 1-2 hours.

In the filling I used 5 big sweet apples, cinnamon, ginger powder and 10-15 dkg
walnuts.

Grate the apples, flavor with spices then grind or coarsely chop the walnuts.

Half the dough, roll out and put in a pie plate (trimming extra dough from the
edges) put the half of the walnuts on it, then put the squeezed apple on, then
the other half of walnuts and the other half of dough. if you have any extra
dough you can decorate it.

I dont' know the baking time but about 30-40 minutes.

Really good:)

No comments: